הרב שמואל אליהו נגד כשרות המהדרין מבני ברק: "אסור להשתמש בשום מוצר"

רבה של צפת הוציא מכתב בו קרא לזרוק לפח את כל המוצרים המיובאים בהשגחת כשרות "חתם סופר בני ברק". הרב טוען כי בשימוע שנעשה ברבנות הראשית הכשרות ניתנה על סמך אנשים לא אמינים: "המוצרים הללו בוודאי לא מהדרין ויש חשש שאינם כשרים כלל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/06/24 11:05 יד בסיון התשפד

הרב שמואל אליהו נגד כשרות המהדרין מבני ברק: "אסור להשתמש בשום מוצר"
הרב שמואל אליהו , צילום: קרן ידידות טורונטו

במכתב חריף שהוציא רבה של צפת, הרב שמואל אליהו, הוא יוצא נגד כשרות "חתם סופר בני ברק" ואומר כי היא אינה "כשרה למהדרין ויש חשש שאינם כשרים כלל". הרב הוסיף כי לחברת הכשרות נערך שימוע ברבנות הראשית לישראל שם הסתבר כי הכשרות ליין, ברנדי ומוצרי החלב של החברה ניתן על סמך השגחה שלא הייתה ובידי אנשים שאינם מבינים בכשרות.

מוצרי יין, גבינות וחלב

"בנוגע לכשרות חתם סופר בני ברק" כותב הרב, "נציג הכשרות הופיע בוועדת כשרות היבוא הארצית של הרבנות הראשית. המוצרים הללו בוודאי לא מהדרין ויש חשש שאינם כשרים כלל" כותב הרב במכתב תוך שהזכיר את מוצרי החלב, גבינות ויין.

מכתבו של הרב שמואל אליהו

מכתבו של הרב שמואל אליהו צילום: צילום מסך

בהמשך המכתב מזהיר הרב מפני השימוש במוצרים וכותב כי "חשוב לפרסם ברבים שאסור להשתמש בשום מוצר שיש עליו חותמת של חתם סופר בני ברק אפילו אם כתוב עליו 'כשר למהדרין מן המהדרין'. ואפילו אם כתוב עליו 'באישור הרבנות הראשית לישראל'" כותב הרב. הוא מוסיף כי כדאי להשיב את המוצרים של חברת הכשרות לחנות ממנה נרכשו או לחלופין לזרוק אותם לזבל.

תגובת "כשרות חתם סופר בני ברק" תובא לכשתתקבל