15 שיגורים מלבנון: פגיעה ישירה בקרית שמונה - שוב שריפות במרחב העיר

אחרי ימים קצרים של שקט יחסי, הצפון שוב בוער. משעות הבוקר נרשמו אזעקות במטולה וקריית שמונה. רקטה אחת נפלה בשטח העיר, אין נפגעים אך בתים בעיר ניזוקו. כוחות הכיבוי פועלים במספר מוקדים | עדכונים שוטפים

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/06/24 15:50 יג בסיון התשפד

15 שיגורים מלבנון: פגיעה ישירה בקרית שמונה - שוב שריפות במרחב העיר
שריפה בקריית שמונה, ארכיון, צילום: Ayal Margolin,Flash90

לאחר שקט יחסי בימים האחרונים, נרשמו משעות הבוקר (ד') מספר מטחים לעבר הצפון. בנוסף, חיזבאללה לקח אחריות על מתקפת כטב"מים לעבר ריכוז של חיילים במטולה. מאז הבוקר נרשמו התראות באזור מטולה וקריית שמונה ואזעקת צבע אדום הופעלה בשלומי. בקריית שמונה נרשמה פגיעה ישירה וכתוצאה מהמטחים נרשמו מספר שריפות במרחב העיר, כוחות הכיבוי פועלים לכבותן.

15 שיגורים משטח לבנון, צה"ל תקף את מוקדי הירי

בצה"ל אמרו כי בהמשך להתרעות שהופעלו בשעה האחרונה במרחב קריית שמונה, זוהו כ-15 שיגורים משטח לבנון לעבר המרחב, חלקם יורטו בהצלחה על ידי לוחמי ההגנה האווירית, אין נפגעים. צה"ל תקף בארטילריה את מקורות הירי.

שאריות השריפה בקריית שמונה בשבוע שעבר |

שאריות השריפה בקריית שמונה בשבוע שעבר | , צילום: Ayal Margolin,Flash90

בדוברות כבאות והצלה מסרו כי לוחמי האש ממחוז צפון מטפלים במספר אירועי שריפה כתוצאה מנפילות במרחב העיר קריית שמונה. לאחר הפגיעות הישירות במרחב קרית שמונה עדכנה המשטרה כי היא מטפלת במספר זירות נפילה של פריטי אמל"ח בסביבת העיר ללא דיווח על נפגעים, נזק נגרם לרכוש. שוטרים וחבלני המשטרה של המחוז הצפוני מבודדים כעת את זירות הנפילה וסורקים אחר שרידים נוספים, לשם הסרת סיכון נוסף לציבור.

צה"ל תקף במרחב העיר צור

בתוך כך, חיל האוויר תקף מבנה צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב צור ותשתית טרור של הארגון במרחב אל-חיאם שבדרום לבנון. דובר צה"ל מוסיף כי לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה הבוקר מטרה אווירית חשודה במרחב האווירי של שטח לבנון, המטרה לא חצתה לעבר שטח מדינת ישראל, לא הופעלו התרעות על פי מדיניות.