הלם בצה"ל: חיילת בתפקיד מודיעין מסווג ניהלה רומן עם פלסטיני מרמאללה

חיילת באמ"ן נתפסה ברמאללה, טענה כי התבלבלה והלכה לביתה. לאחר שעה נתפסה בעיר הפלסטינית בפעם השנייה, ואז התגלה: החיילת בתפקיד המסווג מנהלת קשר רומנטי בשנה האחרונה עם פלסטיני מהעיר

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/06/24 22:57 יב בסיון התשפד

הלם בצה"ל: חיילת בתפקיד מודיעין מסווג ניהלה רומן עם פלסטיני מרמאללה
מעצר, אילוסטרציה |, צילום: Evgeniy Medvedev,Shutterstock

על רקע המחדל הקשה ב-7 באוקטובר, והכישלון של אגף המודיעין, חיילת מהאגף נתפסה כשהיא מנהלת רומן עם פלסטיני מרמאללה. החיילת נתפסה פעמיים בשטחי A על ידי המשטרה הפלסטינית, ונחקרת במצ"ח בימים אלה, כך מפרסם עמרי מניב.

בשבת האחרונה נעצרה צעירה מישראל ברמאללה על ידי המשטרה הפלסטינית -שהעבירו אותה לידי משטרת ישראל. הנערה סיפרה כי היא הלכה לאיבוד ושוחררה לביתה. אך לתדהמתם כעבור שעה נתפסה הצעירה ברמאללה בפעם השנייה. המשטרה הפלסטינית מעבירה אותה שוב למשטרת ישראל שהפעם לא משתכנעים מהתירוץ המקורי ומתחילים לתחקר.

שנה של קשר עם פלסטיני מרמאללה

השוטרים מתחילים לברר מי הצעירה, ומגלים כי מדובר בחיילת באמ"ן שמשרתת בתפקיד מסווג בלשכת ראש מערך ביטחון המידע. בשלב זה מועברת החקירה למצ"ח. החיילת מתחילה לספר גרסאות סותרות לאירוע ביניהן אמרה כי הלכה לשטחי הרשות על מנת לקנות סמים. החוקרים מבינים שהיא משקרת, ולבסוף מגלים את האמת: החיילת באמ"ן מנהלת בשנה האחרונה רומן חשאי עם פלסטיני תושב רמאללה.

החיילת נעצרה לשלושה ימים בחשד ל"חריגה מסמכות עד כדי פגיעה בביטחון המדינה", ולאחרונה היא שוחררה לביתה בתנאים מגבילים להמשך חקירה. מדובר צה"ל נמסר למניב כי המניע הביטחוני לפעולותיה נשלל וממצאי החקירה יועברו לפרקליטות הצבאית.