נתניהו לא מתרגש מהמפגינים: "מיעוט קיצוני, קולני וממומן"

האלימות שהתפתחה אתמול מול ביתו בין השוטרים למפגינים לא הרתיעה את נתניהו שאמר היום כי המפגינים הם מיעוט קיצוני, אלים וממומן. גנץ הזכיר לנתניהו בתגובה: "הפגנה נגד הממשלה, אינה הפגנה נגד חיילי צה"ל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/06/24 18:20 יב בסיון התשפד

נתניהו לא מתרגש מהמפגינים: "מיעוט קיצוני, קולני וממומן"
מפגינים אתמול, צילום: Yonatan Sindel,Flash90

אמש (ב') מפגינים פרצו מחסומים בדרך לבית ראש הממשלה, ונבלמו על ידי השוטרים. האלימות שהתפתחה בין הצדדים עוררה סערה ציבורית. אך ראש הממשלה בנימין נתניהו לא נרתע מההפגנות שנערכו ממש מול ביתו וטען כי המפגינים הם "מיעוט קיצוני, קולני ולצערי לעתים אלים, שמאורגן וממומן בכסף בכמויות דמיונית".

נתניהו בנאומו בטקס

נתניהו בנאומו בטקס צילום: מעיין טואף/לע"מ

בטקס לזכר האלטלנה: אסור שתהיה מלחמת אחים

הדברים נאמרו בטקס לזכרם של חללי אוניית האצ"ל אלטלנה, אותה הטביע ראש הממשלה דאז דוד בן גוריון, באקט שמייצג מאז ועד היום את התוצאות הקשות של מלחמת אחים. בטקס אמר נתניהו: "אני רוצה להאמין שלקחי אלטלנה הופנמו, שוננו. פילוג - הוא חולשה. אחדות - היא תנאי לניצחון".

"אנחנו נלחמים בכמה חזיתות", אמר, "אבל מלחמה אחת אין ואסור שתהיה - לא תהיה מלחמת אחים. יש אמנם מיעוט קיצוני, קולני ולצערי לעתים אלים, שמאורגן וממומן בכסף בכמויות דמיונית. אבל הוא לא מייצג את הרוב בעם. רוב העם עומד מאחורי לוחמינו שרוצים וחותרים לניצחון על אויבינו".

האלימות בהפגנה אמש

האלימות בהפגנה אמש צילום: Yonatan Sindel,Flash90

גנץ מגיב: "הפגנה נגד הממשלה היא לא הפגנה נגד צה"ל"

יו"ר המחנה הממלכתי הגיב לנתניהו: "ראש הממשלה. הפגנה נגד הממשלה, אינה הפגנה נגד חיילי צה"ל. רוב מוחלט בקרב המפגינים עומד מאחורי לוחמינו, בדומה לרוב גדול בכל חלקי החברה הישראלית. ובניגוד לאחרים שאתה פוטר מהצורך לשרת את המדינה בשעתה הקשה, חלק מהמפגינים הם הלוחמים עצמם".