מבוכה לקואליציה: נדחתה ההצבעה על חוק הרבנים לאחר שלא הושג רוב

לאחר ההתנגדות של חברי הכנסת מהליכוד, בקואליציה החליטו לדחות את ההצבעה על חוק הרבנים השנוי במחלוקת. רוטמן תקף את המתנגדים: "בושה וחרפה שמכל הנושאים שיש להזדעק עליהם כמו למשל על הדשדוש בעזה, על זה אתם מתפוצצים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/06/24 10:45 יב בסיון התשפד

מבוכה לקואליציה: נדחתה ההצבעה על חוק הרבנים לאחר שלא הושג רוב
וועדת חוקה, ארכיון, צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

אחרי הסערה שהתעוררה עם התנגדותם של כמה חברי כנסת לחוק הרבנים, נאלצו ראשי הקואליציה לדחות את ההצבעה על החוק בוועדת חוקה. במהלך הדיון זעם יו"ר הוועדה ויוזם החוק שמחה רוטמן ותקך את המתנגדים סעדה וגוטליב.

רוטמן תקף את המתנגדים

"אני חושב שזאת בושה וחרפה שמכל הנושאים שיש להזדעק עליהם כמו למשל על הדשדוש בעזה, על זה אתם מתפוצצים" אמר רוטמן לחברי הכנסת. כזכור, לאחר שהחוק עלה מחדש לדיון, שלושה חודשים לאחר שירד מסדר היום, הוא התקבל בהתנגדות בידי מספר חברי כנסת וביניהם: משה סעדה, טלי גוטליב, דן אילוז ויצחק קרוייזר, גם השר שיקלי הביע התנגדות לחוק.

רוטמן ביקש מראשי הקואליציה: להגיע להבנות סביב החוק

בתוך כך, במהלך הדיון אמר חבר הכנסת רוטמן כי ביקש מראשי הקואליציה להגיע להבנות סביב החוק. "באתי בדברים עם ראשי קואליציה, אמרתי להם שהיו חוקים פי אלף יותר מורכבים ורגישים שהצלחנו להגיע להסכמות" אמר במהלך דיון הוועדה, "הודעתי להם והם הודיעו לי שאם לא נגיע להסכמות הוא לא יעלה להצבעה בסוף הדיון הזה".

משה סעדה, "רוטמן מכר את הציונות הדתית"

משה סעדה, "רוטמן מכר את הציונות הדתית", צילום: Erik Marmor,Flash90

סעדה: "אני לא מפלגת 'הציונות הדתית' שרוקדת מה יפית"

ח"כ משה סעדה הגיב לדחיית החוק ואמר: "אני לא מפלגת 'הציונות הדתית' שרוקדת מה יפית, אמרתי אמירות ברורות וחדות בעניין. הם חושבים על החלק שלהם בעוגה ולא רואים את הציבור, לא רואים את המחנה הלאומי כולו". את הדברים אמר לרדיו גלי ישראל.

"הממשלה לא תיפול בגלל זה" הוסיף, "זה לא חוק ממשלתי בהסכם הקואליציוני שהובטח לחרדים אלא חוק פרטי של ג'ובים. כמו גנבים בלילה ביום ראשון הם ניסו להשחיל את זה ומנענו זאת. כל מה שאני מבקש זה לדייק את החוק לטובת כולם והיום אכן התברר שדוחים את החוק כדי להגיע להסכמות".