תערוכת הנשק בצרפת: התאחדות התעשיינים עתרה לבית המשפט העליון במדינה

בעקבות החרמת ישראל בתערוכת התעשיות הביטחוניות בצרפת, בהתאחדות התעשיינים עותרים לבית המשפט העליון במדינה | נשיא התאחדות התעשיינים: "אנו עדים להתנהלות אנטי ישראלית מקוממת שמזכירה תקופות חשוכות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/06/24 16:58 יא בסיון התשפד

תערוכת הנשק בצרפת: התאחדות התעשיינים עתרה לבית המשפט העליון במדינה
התאחדות התעשיינים, צילום: Marc Israel Sellem/POOL/Flash 90

בעקבות החרמת ישראל בתערוכת התעשיות הביטחוניות בצרפת "יורוסאטורי", בהתאחדות התעשיינים החליטו באמצעות משרד עורכי הדין Cabinet VEIL-JOURDE, לעתור ביחד עם אנשי עסקים יהודים-צרפתיים לבית המשפט העליון בצרפת. העתירה היא נגד החלטת הממשלה הצרפתית למנוע את ההשתתפות של הישראלים בתערוכה ופתיחה של ביתן ישראלי רשמי.

במקביל, הוגשה עתירה נוספת מטעם התאחדות התעשיינים לבית המשפט לערעורים מנהליים בפריז בשל ההחלטה של בית המשפט המקומי למנוע לחלוטין כניסה של ישראלים למתחם התערוכה - גם אם הם רק מבקרים במקום. בהתאחדות מספרים כי הם מקבלים מאז שעות הבוקר דיווחים של תעשיינים ישראלים משטח מתחם התערוכה כי למרות שיש להם כרטיסי כניסה שומרי המקום לא מאפשרים להם להיכנס. כמו כן, מנהלי התערוכה החליטו לנסות להסתיר ולכסות בבדים מוצרים ביטחוניים הכוללים טכנולוגיה ישראלית מתקדמת.

"רואים בהגשת העתירות את קיום החובה המוסרית שלנו להיאבק במדיניות האנטי ישראלית"

נשיא התאחדות התעשיינים, ד"ר רון תומר, מסר: "ברגע ששמענו על ההחלטה הנוראית לבטל את ההשתתפות של ישראלים בתערוכת יורוסאטורי בפריז, היה לנו ברור כי אנחנו חייבים לפעול בכל האמצעים הציבוריים והמשפטיים שעומדים לרשותנו בכדי לעצור את ההחלטה. זו החלטה אנטי ישראלית שמהווה כניעה בוטה של הממשל הצרפתי, מדינה שהייתה ועדיין ידידותית לישראל, לארגונים פרו-פלסטינים ומערערת עד היסוד את הערכים המערביים של זכויות הפרט, חופש התנועה וכבוד האדם. זו התנהלות אנטי ישראלית שהופכת את הבטן לכל יהודי וישראלי, שמזכירה תקופות קשות מהעבר".

"גם אם ממשלת צרפת לא התכוונה להתדרדרות המצב שנגרם בעקבות החלטת בית המשפט, הרי ההחלטה המקורית הייתה שגויה וחבל שנעשתה והציתה את שרשרת האירועים. על כן אנו רואים בהגשת העתירות את קיום החובה המוסרית שלנו להיאבק במדיניות האנטי ישראלית. הדרך היחידה היא מאבק, משולב בשיח ומאמצים דיפלומטים עד שכל המגבלות על ישראלים בצרפת ובתערוכה בפרט, יבוטלו לחלוטין וגם יהיה ברור שצעד כזה אסור שיחזור".