מוצרים פגי תוקף וללא סימון: זה האטליז בו הושמדו רבע טון בשר

משרד הבריאות ממשיך בביקורות על אטליזים ברחבי הארץ והשמדת בשר קלוקל שאינו ראוי למאכל אדם. בביקורת שנערכה באטליז באילת נמצאה כמות גדולה של מוצרים פגי תוקף ומוצרים ללא סימון על פי חקיקה, 210 ק"ד הושמדו

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/06/24 16:37 יא בסיון התשפד

מוצרים פגי תוקף וללא סימון: זה האטליז בו הושמדו רבע טון בשר
איטליז אילוסטרציה, צילום: industryviews,Shutterstock

בהוראת הרופאה הווטרינרית של מחוז דרום הושמדו כ-210 קילוגרמים של מוצרי בשר, עופות ודגים בעיר אילת אחרי ביקורת פתח של משרד הבריאות. השבוע בוצעה ביקורת פתע בחנות הבשר "אטליז פאול" ברחוב המלאכה באילת. במהלך הביקורת נמצא כי מתבצעות פעולות יצרניות ללא תשתית מתאימה, בתנאים ירודים, ונמצאה כמות גדולה של מוצרים פגי תוקף ומוצרים ללא סימון על פי חקיקה.

הביקורת בוצעה על ידי מפקחת שירות המזון בליווי הרופאה הווטרינרית האחראית במחוז דרום של משרד הבריאות, כאשר מטרת הביקורת הייתה ביקורת שגרתית. ממשרד הבריאות נמסר כי "הטיפול במזון מן החי, אחסונו ושיווקו ללא התנאים הנדרשים בחקיקה וללא עקיבות, עלולים להזיק לבריאות הציבור. משרד הבריאות והרשות המקומית ימשיכו לנקוט בצעדי אכיפה כנגד העסק".

פשיטות על אטליזים בחולון, ראשון לציון וירושלים

בחודשים האחרונים פרסם משרד הבריאות מספר איטליזים שמוכרים סחורה לא ראויה למאכל ומשמיד מאות ק"ג של בשר ועוף. איטליזים בירושלים ובראשון לציון נתפסו על ידי פקחי משרד החקלאות ופקחי היחידה הארצית לאכיפת חוק איסור הונאה בכשרות ברבנות הראשית לאחר שהתחזו לכשרות ומכרו בשר ללא תעודות, בתנאים ירודים ובחלקו פג תוקף.