חברי הקואליציה הודיעו: נפיל את חוק הרבנות

חוק הרבנים עתיד לעלות מחר לדיון מחודש בוועדת החוקה, אך חברי הקואליציה הודיעו באופן רשמי על כוונתם להפיל את החוק במהלך הדיון: "זה ממש לא הזמן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/06/24 11:22 יא בסיון התשפד

חברי הקואליציה הודיעו: נפיל את חוק הרבנות
גוטליב וסעדה בוועדה, יצביעו נגד החוק, צילום: Yonatan Sindel,Flash90

חוק הרבנים, שנבלם במרץ האחרון, עתיד לעלות מחר לדיון מחודש בוועדת החוקה. חזרתו של החוק השנוי במחלוקת בעיצומה של המלחמה עורר זעם בקואליציה, כשכבר אמש (א') הבהירו חברי הליכוד טלי גוטליב ומשה סעדה כי הם לא יקחו חלק בקידום החוק.

המרד של חברי הליכוד

שני חברי הכנסת הם חברים בוועדת החוקה של הכנסת, והודיעו בקבוצת הוואצאפ של חברי הוועדה הבוקר כי לא יצביעו בעד קידום החוק. גוטליב כתבה: "יו"ר הוועדה לא הגיב לבקשתנו להסרת חוק הרבנות בעת הזאת מסדר היום. אני ומשה סעדה ונציג עוצמה יהודית נצביע מחר בוועדה נגד מה שיפיל את החוק". היא המשיכה: "אנו מציעים להסיר את החוק בעת הזאת נוכח אי הסכמות עמוקות שהוא מעלה. זה ממש לא הזמן".

אמש הצהיר סעדה כי "הניסיון לבצע מחטף פוליטי ולקדם בשעת מלחמה חוק ששנוי במחלוקת גדולה, רק כדי לאפשר מינויים שפוליטיקאים חפצים ביקרם, היא בגדר תעודת עניות לאלו שמקדמים אותו כעת מתוך דחיפות לא ברורה". חבר הליכוד אלי דלל, שאינו חבר בוועדת החוקה, חיזק את חבריו לסיעה ותמך בהחלטתם: "אין מקום לחוק כזה".

חוק הרבנים

כזכור, עוד טרם המלחמה קודם מה שכונה "חוק הרבנים", הצעה לפיה רבני שכונות, רבנים אזוריים ורבני ערים ימונו בעיקר על פי קולותיהם של נציגי השר לשירותי דת ומועצת הרבנות הראשית, ובכך למעשה יעניק כוח רב לרבנות הראשית על חשבון המועצות המקומיות.