נתניהו הודיע לבן גביר וסמוטריץ': "אין יותר קבינט מלחמה"

ברקע דרישתם של סמוטריץ' ובן גביר להשתתף בקבינט המלחמה, הודיע ראש הממשלה בכינוס הקבינט כי קבינט המלחמה בוטל. לטענת נתניהו, מרגע שגנץ פרש מהממשלה, הפורום המצומצם מיותר ולא יקום פורום של ראשי המפלגות

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/06/24 10:47 יא בסיון התשפד | עודכן בתאריך 17/06/24 10:57

נתניהו הודיע לבן גביר וסמוטריץ': "אין יותר קבינט מלחמה"
ישיבת קבינט, צילום: חיים צח / לע"מ

‏"אין יותר קבינט מלחמה", כך אמר אתמול (א') ראש הממשלה נתניהו לשרים במהלך ישיבת הקבינט המדיני-בטחוני. ביטול קבינט המלחמה נובע מכך שלאחר פרישת גנץ ואייזנקוט מהממשלה, כינוס הפורום המצומצם התייתר.

הפורום המצומצם של נתניהו: דרמר, דרעי והנגבי

נתניהו הוסיף כי הוא רשאי לקיים התייעצויות ביטחוניות בהרכבים אחרים וכי אין צורך בפורום חלופי לקבינט המלחמה. הדבר מגיע כאמור ברקע דרישתם של בן גביר וסמוטריץ' להיכלל בקבינט המלחמה או לחילופין בפורום שיכלול את ראשי מפלגות הקואליציה. הפורום המצומצם של נתניהו לאחר פרישת גנץ כלל את השר דרמר, יו"ר ש"ס דרעי ואת ראש המל"ל הנגבי.

השרים בן גביר וסמוטריץ

השרים בן גביר וסמוטריץ', דורשים להיכלל בקבינט המצומצם. צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בן גביר מאשים: הקבינט המדיני בטחוני רוקן מתוכן

בן גביר פנה לראש הממשלה ביום חמישי האחרון בדרישה לכנס את הקבינט המדיני-ביטחוני נוכח המצב הביטחוני. זאת לאחר שפורסם הקבינט המצומצם החדש שיכלול את דרמר ודרעי. במכתב ששלח בן גביר לנתניהו נכתב: "מדינת ישראל נמצאת במלחמה קשה מזה למעלה משמונה חודשים. ניהול המלחמה מתבצע עד כה באופן עלום, באמצעות פורומים מצומצמים המשנים את שמם והגדרתם בלוליינות, הכל למען תכלית השליטה הבלעדית בהחלטות והימנעות מדיון בעמדות אחרות שיאתגרו את תפיסת הקונספציה הישנה".

"עד כה" הוסיף בן גביר, "שימש 'הקבינט הקטן' לתכלית זו. עם פרישת המחנה הממלכתי שונה מסתבר שם הפורום ל'התייעצות ביטחונית', זו כמובן מתכנסת תוך הדרת חברי הממשלה ושרים בכירים ממעגל הדיונים וההחלטות".

בהמשך טען בן גביר כי "הקבינט הביטחוני מדיני, שהוא הפורום האמור לדון ולקבל החלטות, רוקן מכמעט מכל תוכן אמיתי. גם הדיונים המתקיימים בו עקרים מתוכן אמיתי, ונעשים על מנת לצאת ידי חובה".