בחירות לרבנות הראשית

בג"צ בצו על תנאי: לקיים ללא דיחוי את הבחירות לרבנים הראשיים לישראל

בג"צ הוציא צו על תנאי בעתירה הדורשת לקיים את הבחירות לרבנות הראשית באופן מיידי. העתירה דורשת לאסור על הרבנים המכהנים, השר ומנכ"ל משרדו להתערב בהליך ובג"צ קבע דיון בעתירה ב-2 ליולי

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/06/24 18:48 י בסיון התשפד

בג"צ בצו על תנאי: לקיים ללא דיחוי את הבחירות לרבנים הראשיים לישראל
בג"צ, צילום: צילום מסך

על אף שהרבנים הראשיים הנוכחיים עתידים לסיים את כהונתם בעוד כשבועיים, הבחירות שעתידות לקבוע את מחליפיהם נדחות שוב ושוב. לפני כשבוע הגיש עו"ד אביעד הכהן עתירה בעניין לבג"צ, שקבע היום - יש לקיים את הבחירות באופן מיידי. נזכיר כי לוקח כחודש, מרגע התנעת ההליך עם התכנסות ועדת הבחירות, עד לבחירת הרבנים החדשים.

"סחבת מכוונת"

העתירה המדוברת דורשת לאסור על הרבנים המכהנים, השר ומנכ"ל משרדו להתערב בהליך ובג"צ קבע דיון בעתירה ב-2 ליולי. בעתירה נכתב: "מכיוון שתום כהונת הרבנים המכהנים הוארך עד ליום 1.7.24, בחירת הרבנים הראשיים הייתה צריכה להסתיים לכל היאוחר עד ליום 2.6.24 - כידוע, מועד זה חלף עבר למרות הוראותיו המפורשות של החוק".

הרב יצחק יוסף והרב דוד לאו, הרבנים הראשיים

הרב יצחק יוסף והרב דוד לאו, הרבנים הראשיים, צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

כזכור, בפנייתו ליועצת המשפטית לממשלה טען עו"ד הכהן כי "התמונה העולה מכל הנתונים שבידי מעלה חשש כבד ביותר ל'סחבת מכוונת' מצד גורמים שונים, תוך פעולה מכוונת של הפרת החוק, והכל משיקולים זרים ופסולים, שנועדו להבטיח את בחירתם של רבנים ה'מקובלים' עליהם. יש לכך ביטויים שונים, ואם יהא צורך בכך, הדברים יפורטו בפני בית המשפט".