מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

זעם על קידום חוק הרבנים: "ניצחנו כבר במלחמה בעזה ובצפון?"

דיונים על החוק שמבקש לקדם מינוי של רבני שכונות על פי קולותיהם של נציגי השר לשירותי דת שוב עולים בוועדה, ובכנסת זועמים. לפני מספר חודשים החוק נבלם בעקבות הווטו שהטילו גנץ וסער

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/06/24 15:37 י בסיון התשפד

זעם על קידום חוק הרבנים: "ניצחנו כבר במלחמה בעזה ובצפון?"
בניין הרבנות הראשית לישראל בירושלים, צילום: Chaim Goldberg,Flash90

בחודש מרץ האחרון נבלם חוק הרבנים שקידמו מפלגות ש"ס והציונות הדתית, ועתה נודע כי השבוע הוא חוזר לסדר היום וכבר ביום שלישי הקרוב תעלה לדיון בוועדה הצעת החוק לשירותי דת יהודיים במסגרת הכנה לקריאה ראשונה. כזכור, עוד טרם המלחמה קודם מה שכונה "חוק הרבנים", הצעה לפיה רבני שכונות, רבנים אזוריים ורבני ערים ימונו בעיקר על פי קולותיהם של נציגי השר לשירותי דת ומועצת הרבנות הראשית, ובכך למעשה יעניק כוח רב לרבנות הראשית על חשבון המועצות המקומיות.

"עזבו אותנו מחוקי המריבה וחוקי הג'ובים"

חבר הכנסת מהמחנה הממלכתי, זאב אלקין, זעם על המהלך: "תוך כדי זה שאני יחד עם חבריי ראשי הסיעות בצפון במפגשים עם התושבים ועם ראשי רשויות על האתגרים הקשים כאן והיעדר מענים מהממשלה, פתאום אני שומע שהקואליציה החליטה לשוב ולקדם את אחד מחוקי המריבה".

תרגיל מוכנות בצפון

תרגיל מוכנות בצפון, צילום: דובר צה"ל

אלקין המשיך ולגלג: "נגמר כבר ה'ביחד ננצח'? ניצחנו כבר במלחמה בעזה ובצפון? עזבו אותנו מחוקי המריבה וחוקי הג'ובים, בואו לצפון, תראו מה קורה כאן ותתגייסו לעזור לתושבים! אתם מדברים כל הזמן בשם הפריפריה, כרגע הגליל צריך מכם סיוע והתגייסות, ולא את 'חוק הרבנים'. מנותקים, תתעוררו".

גם חבר הכנסת משה סעדה ממפלגת הליכוד תקף את ההחלטה לקדם את החוק: "הניסיון לבצע מחטף פוליטי ולקדם בשעת מלחמה חוק ששנוי במחלוקת גדולה, רק כדי לאפשר מינויים שפוליטיקאים חפצים ביקרם, היא בגדר תעודת עניות לאלו שמקדמים אותו כעת מתוך דחיפות לא ברורה. אני לא מתכוון לקחת בכך חלק", כך צייץ בחשבון ה-X שלו.

כזכור, במהלך חודשי החורף ובשיאה של המלחמה, גנץ וסער, אז חברי הממשלה, הטילו וטו על החוק, מה שהוביל לבלימתו. בהודעה שהפיץ אז יו"ר הקואליצה אופיר כץ נכתב: "לאחר שיחתי עם ראשי סיעות הקואליציה, וכן לאחר שיחתי עם יו"ר ש"ס הרב אריה דרעי, הוחלט כי בעת הזו לא נכון לקדם חקיקה שנויה במחלוקת. על כן, הצעת חוק הרבנים תרד מסדר היום".