בפסגות אבלים: "לפני כשבועיים חיתן את בתו ובעוד שלושה שבועות תתחתן הבת השנייה"

רס"ב אלון ויס שעמד בעברו בראשות היישוב פסגות, אשר היה ממקימיו, נהרג בעזה שלושה שבועות לפני חתונת בתו. ראש המועצה ישראל גנץ ספד: "מחנך ואיש דגול, אנחנו כאן בפסגות ובבנימין נזכור את דרכו ומורשתו". הוא הותיר אחריו אישה, שבעה ילדים ונכדה

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/06/24 08:21 י בסיון התשפד

בפסגות אבלים: "לפני כשבועיים חיתן את בתו ובעוד שלושה שבועות תתחתן הבת השנייה"
רס"ב אלון ויס ז"ל, צילום: באדיבות המשפחה

בתקרית קשה אתמול (שבת) בצפון רצועת עזה נפלו שני לוחמי מילואים סרן איתן קופלביץ' ז"ל ורס"ב אלון ויס ז"ל. ויס, תושב פסגות וממקימי היישוב, נפל חודשים ספורים לפני שהיה אמור לחגוג את יום הולדתו ה-50 ובין חתונות שתי בנותיו.

איש חינוך ומעמודי התווך של קהילת פסגות

ביישוב פסגות קיבלו בתדהמה את נפילתו בקרב וספדו, בהודעת היישוב נכתב: "אנו המומים וכואבים כאב גדול להודיע כי בקרבות ברצועת עזה נפל תושב היישוב, חברנו האהוב אֵלון ויס הי"ד. אלון מעמודי התווך של פסגות עמד בעבר בהנהגת היישוב, איש חינוך, ובעל משפחה למופת, התנדב כלוחם במילואים מאז שמחת תורה ונפל בשבת כשהטנק שלו עלה על מטען".

אֵלון, נשוי לנטע, אבא ל-7 ילדים וסב לנכדה, התנדב למילואים ושירת מאז שמחת תורה כלוחם שריון. אֵלון היה איש חינוך ומעמודי התווך של קהילת פסגות. ראש המועצה האזורית בנימין ויו"ר מועצת יש"ע ישראל גנץ ספד לויס: "אלון חבר ושכן אהוב. מעמודי התווך של קהילת פסגות, בנה עם נטע רעייתו משפחה לתפארת. מחנך ואיש דגול. לפני כשבועיים חיתן את ביתו רחלי ובעוד שלשה שבועות תתחתן הבת הודיה. אין מילים בשעה הגדולה והקשה הזו. אנחנו כאן בפסגות ובבנימין נזכור את דרכו ומורשתו".

אלון ויס ז"ל

אלון ויס ז"ל צילום: באדיבות המשפחה

"אם היו שואלים אותו גם עכשיו אם להכנס שוב לעזה, הוא היה אומר שהוא נכנס"

בתקרית הנגמ"ש הקשה ברפיח נפל עז ישעיה גרובר ז"ל, בן 20, בן הישוב טל מנשה שבשומרון. יו"ר הישוב טל מנשה ספד: "היה דבק מחבר לחבריו, גיבור בשדה הקרב", ראש מועצת שומרון יוסי דגן: "אמו אמרה לי אמש כי הוא היה נכנס שוב לעזה גם אם היה יודע שייהרג. עם ישראל חייב לו ניצחון"

גרובר הותיר אחריו הורים: חיים ושירה ו-5 אחים ואחיות, שירת בהנדסה קרבית, בן למשפחה שורשית מבוני הישוב טל מנשה שבשומרון. ראש מועצת שומרון יוסי דגן ספד לו: "עז, בחור יפה תואר, מטובי בנינו, בן למשפחה שורשית בשומרון, מאבני היסוד של הישוב טל מנשה, נפל היום כגיבור בקרבות נגד אויבינו הארורים. הוא חלם לשרת שירות משמעותי, להגן על מדינת ישראל, על העם ועל הארץ. כשישבתי אמש עם אמו שירה, היא סיפרה לי כי הוא היה איש אמת כולו מלא בלב, אידיאליסט גדול, והוסיפה כי היא בטוחה כי אם היו שואלים אותו גם עכשיו אם להכנס שוב לעזה, הוא היה אומר שהוא נכנס, למרות שהיה יודע שייהרג".

סמ"ר עז ישעיה גרובר ז"ל

סמ"ר עז ישעיה גרובר ז"ל צילום: באדיבות המשפחה

"עשה הכל בטבעיות, בלבביות, בפשטות מאוד גדולה"

באיגוד ישיבות ההסדר ספדו לשלושת לוחמי צה"ל: סמל יקיר יעקב לוי הי"ד, סמל שלום מנחם הי"ד וסמל אליהו משה צימבליסט הי"ד, בוגרי הישיבות שנפלו במהלך השבת. הרב זכריה רבינוביץ', הר"מ של הנופלים בישיבה, ספד ליקיר לוי: "יקיר לוי הי"ד היה אדם מאוד מאיר, חברותי ונעים הליכות. יקיר היה חריך מאוד, חד כתער. בפעם האחרונה שהוא בא לביקור בישיבה, יקיר ישב איתי ללימוד בעיון עם אור בעיניים, היו לו עיניים בורקות. הוא היה נחוש מאוד לנצח ולא לראות שחורות, להיות בראש מורם ולתת את כל כולו".

על שלום מנחם: "שלום אהב את עבודת ה', הוא ידע את שזו האמת ואהב את הישיבה והסביבה שלו. הוא תמיד היה קשור לעזרה ולקידום העניינים בישיבה. הוא עשה הכל בטבעיות, בלבביות, בפשטות מאוד גדולה. הוא היה פשוט חמד, מאיר פנים ומחייך. כשחזר מעזה הוא היה נחוש ועם רוח של גבורה."

על אליהו צימבליסט אמר: "אליהו היה מסור לכלל. היו לו ידיים של זהב והיה תמיד מוכן לסייע ולעזור. מעולם לא החזיק טובה לעצמו, עשה הכל בפשטות ובענווה. אהב את הישיבה ושמח בה. הוא תמיד היה עם ראש מורם והאמין בצדקת הדרך. חתר לניצחון בכל כוחו ועד לרגע האחרון".