יום קשה: פורסמו שמותיהם של תשעה חללי צה"ל שנהרגו בעזה

אסון הנגמ"ש ברפיח: דובר צה"ל מפרסם את שמותיהם של חמישה לוחמים נוספים שנפלו באסון הנגמ"ש הקשה, שני לוחמי מילואים נפלו בקרב בצפון רצועת עזה, שני לוחמים נפצעו באורח קשה. בישיבות ההסדר ספדו לנופלים: "עסקו בנתינה אינסופית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/06/24 07:07 י בסיון התשפד | עודכן בתאריך 16/06/24 12:05

יום קשה: פורסמו שמותיהם של תשעה חללי צה"ל שנהרגו בעזה
החללים שנפלו בעזה, צילום: Shutterstock, דובר צה"ל

בשתי תקריות קשות שונות, נפלו במהלך השבת אחד עשר לוחמי צה"ל. כלי משוריין מסוג נמר"ה של לוחמי הנדסה קרבית, עלה על מטען רב עוצמה וכתוצאה מכך נפלו שמונה לוחמים, אתמול פרסם דובר צה"ל את שמו של סרן ווסים מחמוד מבית ג'אן, הבוקר מתפרסמים שמותיהם של עוד חמישה לוחמים שנפלו באסון. בנוסף, שני לוחמי שיריון במילואים נפלו בקרב בצפון הרצועה. בצה"ל פרסמו בצוהריים את שמו של חלל צה"ל סמל יקיר יעקב לוי, בן 21, מחפץ חיים, לוחם בגדוד ההנדסה 601, עוצבת עקבות הברזל (401), שנפל באסון הנגמ"ש ברפיח.

שמות הנופלים:

  • סרן (מיל') איתן קופלוביץ, בן 28, מירושלים, קצין לוחם בגדוד חש"ן 129, חטיבה 8, נפל בקרב בצפון רצועת עזה.
  • רס"ב (מיל') אילון ויס, בן 49, מפסגות, לוחם בגדוד חש"ן 129, חטיבה 8, נפל בקרב בצפון רצועת עזה.
  • סמל אליהו משה צימבליסט, בן 21, מבית שמש, לוחם בגדוד 601, עוצבת עקבות הברזל (401), נפל בקרב בדרום רצועת עזה.
  • סמל איתי עמר, בן 19, מכוכב יאיר-צור יגאל, לוחם בגדוד 601, עוצבת עקבות הברזל (401), נפל בקרב בדרום רצועת עזה.
  • סמ"ר סטניסלב קוסטרב, בן 21 מאשדוד, לוחם בגדוד 601, עוצבת עקבות הברזל (401), נפל בקרב בדרום רצועת עזה.
  • סמ"ר אור בלומוביץ, בן 20, מפרדס חנה-כרכור, לוחם בגדוד 601, עוצבת עקבות הברזל (401), נפל בקרב בדרום רצועת עזה.
  • סמ"ר עז ישעיה גרובר, בן 20, מטל מנשה, לוחם בגדוד 601, עוצבת עקבות הברזל (401), נפל בקרב בדרום רצועת עזה.
  • סמל יקיר יעקב לוי, בן 21, מחפץ חיים, לוחם בגדוד ההנדסה 601, עוצבת עקבות הברזל (401), נפל בקרב בדרום רצועת עזה
חללי צה"ל שנפלו בקרבות במהלך השבת

חללי צה"ל שנפלו בקרבות במהלך השבת, צילום: shutterstock, דובר צה"ל

באירוע בו נפלו סרן (מיל׳) איתן קופלוביץ ז"ל ורס"ב (מיל׳) אילון ויס ז"ל, נפצעו באורח קשה שני לוחמים מגדוד חש"ן 129, חטיבה 8. הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים

חומרי החבלה שהיו בנגמ"ש העצימו את עוצמת הפיצוץ

מתחקיר ראשוני עולה כי בשעות הבוקר המוקדמות, סביב השעה 5:00 בבוקר, שיירה של נגמ"שים עשתה את דרכה אל עבר מבנה בו הייתה אמורה להעביר את הלילה לאחר התקפה שביצעה בשכונת תל א-סולטאן במערב רפיח.

במהלך הנסיעה על הציר, הרכב החמישי או השישי בשיירה נפגע כתוצאה מפיצוץ מטען רב עוצמה שטרם התברר סוגו המדויק. המטען הוביל לפיצוץ חומרי חבלה רבים שהיו בדפנות הנגמ"ש ובניהם לבנות חבלה ומוקשים. שמונה לוחמים נהרגו מיידית בפיצוץ ורק שעתיים לאחר מכן - צה"ל השיג גישה לכלי ופינה אותו, כך על פי דורון קדוש בגל"צ.

באיגוד ישיבות ההסדר ספדו לשלושת הנופלים

באיגוד ישיבות ההסדר ספדו לשלושה מהבוגרים שנפלו בקרב: סמל יקיר יעקב לוי הי"ד, סמל שלום מנחם הי"ד וסמל אליהו משה צימבליסט הי"ד. ראש ישיבת ההסדר שעלבים, הרב מיכאל ימר, ספד : "יש משהו משותף לשלושת הנופלים יחדיו והוא להיטיב גם לה' וגם לסובבים אותם. הלב הרחב והרצון להיטיב עם כל אחד ואחד מבלי לשים לב לעצמם. כשדיברתי עם כל אחד מהם לאחרונה הם אמרו לי כי הם לא חשובים כלל אלא על הנתינה לכלל ישראל".

"מצטרף לרשימת ארוכה של חללים דרוזים אשר הקריבו את חייהם"

ראש העדה הדרוזית, השייח' מופק טריף ספד לווסים: ערב החג הקדוש לעדה הדרוזית, קיבלנו את הידיעה הקשה והכואבת על נפילת קצין צה"ל סרן ווסים מחמוד מבית ג'ן. העדה הדרוזית משלמת שוב ושוב מחיר כבד מאוד, כבד מנשוא, במלחמה. הקצין ווסים מחמוד ז"ל מבית ג'ן, מצטרף לרשימת ארוכה של חללים דרוזים אשר הקריבו את חייהם למען ביטחון המדינה מאז פרוץ המלחמה. כמה סמלית הקרבה זו ערב החג.