מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

אסון ברפיח: שמונה לוחמים נהרגו בפיצוץ נגמ"ש | סיכום חדשות השבת

שמונה לוחמים נהרגו בפיצוץ מטען במהלך | הותר לפרסום שמו של אחד הלוחמים: סרן ווסים מחמוד, בן 23, מבית ג'ן סגן מפקד פלוגה בגדוד ההנדסה 601, בעוצבת עקבות הברזל (401)

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/06/24 20:44 ט בסיון התשפד

אסון ברפיח: שמונה לוחמים נהרגו בפיצוץ נגמ"ש | סיכום חדשות השבת
ווסים מחמוד, צילום: דובר צה"ל

צה"ל התיר הבוקר (שבת) לפרסום כי שמונה לוחמים נהרגו בפיצוץ מטען על נגמ"ש במהלך נסיעה של הכוחות על ציר בשכונת תל א-סולטאן במערב רפיח. הנגמ"ש נפגע באופן קשה מאוד, ורק לאחר שעתיים ניתן היה לטפל בזירה. עד כה הותר לפרסום שמו החלל סרן ווסים מחמוד, בן 23, מבית ג'ן סגן מפקד פלוגה בגדוד ההנדסה 601, בעוצבת עקבות הברזל (401).

"מצטרף לרשימת ארוכה של חללים דרוזים אשר הקריבו את חייהם"

ראש העדה הדרוזית, השייח' מופק טריף ספד לווסים: ערב החג הקדוש לעדה הדרוזית, קיבלנו את הידיעה הקשה והכואבת על נפילת קצין צה"ל סרן ווסים מחמוד מבית ג'ן. העדה הדרוזית משלמת שוב ושוב מחיר כבד מאוד, כבד מנשוא, במלחמה. הקצין ווסים מחמוד ז"ל מבית ג'ן, מצטרף לרשימת ארוכה של חללים דרוזים אשר הקריבו את חייהם למען ביטחון המדינה מאז פרוץ המלחמה. כמה סמלית הקרבה זו ערב החג.

"המשפחה קיבלה בערב החג את הבשורה הנוראה מכל"

עוד כתב טריף: "לבי עם משפחה מחמוד ברגעים הקשים בהם התהפך עולמה; המשפחה שקיוותה וציפתה לחזרת הבן הקצין לחופשת החג בבית, מקבלת בערב החג את הבשורה הנוראה מכל. הבן יחזור, אך למנוחת עולמים. שוב אנו מגלים בשדה הקרב את השותפות והשוויון בנטל בשדה הקרב ובאובדן. שותפות זו וגם השוויון חייבים להיות גם בחיי היום יום, אך לא כך פני הדברים. בני העדה צריכים להיות שווים ושותפים לא רק בקרב ובשכול, אלא גם בחיים. העדה הדרוזית כואבת ומשתתפת בצער בני משפחות החיילים שנפלו בקרב עם ווסים ז"ל. יהי זכרו של ווסים ושל כלל החללים נצור בליבנו לעד".