מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

הממשלה תאשר: שירות המילואים יוארך בעוד שנה

ברקע הימשכות המלחמה, תעלה בשבוע הבא להצבעה בוועדת השרים להארכת הוראת השעה בדבר אורך שירות המילואים. מילואימניק שאינו קצין ישרת עד גיל 41 במקום עד גיל 40. בכמה יוארך שירות המילואים לקצינים?

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/06/24 12:09 ח בסיון התשפד

הממשלה תאשר: שירות המילואים יוארך בעוד שנה
חיילי מילואים בגבול לבנון, צילום: Ayal Margolin,Flash90

שרי הממשלה ידונו בשבוע הבא בהארכת הוראת השעה לחוק שירות ביטחון, במסגרתו תאושר הארכת תקופת שירותם של משרתי המילואים כך שחייל מילואים שאינו קצין ימשיך לשרת עד גיל 41 במקום עד גיל 40. גם לקצינים ימשיך השירות להתארך והם ישרתו עד גיל 46 במקום עד גיל 45. הוראת השעה הנוכחית תפוג ב-30 ביוני.

"צורך למלא את השורות ולהרחיב מסגרות לוחמות"

שרי הממשלה קיבלו לידיהם את טיוטת הצעת החוק בה נכתב כי "הארכת הוראת השעה נובעת מצורך מבצעי מיידי, היקף המשימות והיעדר האפשרות לענות על צורך מבצעי זה באמצעים אחרים, שכן גריעה של אותם משרתי מילואים מסדר כוחות הצבא תוך כדי הלחימה עלולה לגרום לפגיעה בכשירות וברציפות תפקוד היחידות, בפרט ביחס ליחידות הלוחמות. כמו כן, ההארכה נדרשת בשל הצורך למלא את השורות ולהרחיב מסגרות לוחמות".

הלוי והמפקדים בצפון

הרמטכ"ל הלוי והמפקדים בצפון. צילום: דובר צה"ל

בהצעת החוק נכתב כי ננקטו צעדים להגדלת סדר הכוחות באמצעים נוספים, כולל בין השאר, עידוד התנדבות לשירות בקרב מי שלא שירתו שירות מילואים או החזרתם של משרתים שהופטרו משירות. פעולה נוספת שבוצעה היא הגדלת סדר הכוחות הרלוונטי לצרכי הלחימה באמצעות שינוי יעד המילואים של אדם בהתאם למקצועות ומיומנויות שרכש לאחר השירות הסדיר בצה"ל