באפרת החליטו להחזיר את הפועלים הפלסטינים - זה התירוץ שנתנו

ביישוב החליטו להחזיר את הפועלים הפלסטינים לטובת המשך הבנייה ביישוב. בהודעה שנשלחה לתושבים נכתב כי אמצעי זהירות רבים ננקטים, וכי המאמצים למצוא במקביל עובדים זרים נמשכים. "בניית ובתים חדשים היא במהות העשייה שלנו" תירצו

מוריה פריש מוריה פריש, חדשות כיפה 14/06/24 08:54 ח בסיון התשפד

באפרת החליטו להחזיר את הפועלים הפלסטינים - זה התירוץ שנתנו
פועלים פלסטינים באפרת, ארכיון, צילום: Flash90,FLASH 90

עם התחלת המלחמה הוכרז בישראל חגיגית כי לא ייכנסו פועלים פלסטינים מיהודה ושומרון לשטח המדינה. עם זאת, במציאות התברר כי השגת פועלים זרים ממדינות אחרות זה לא פשוט, וענף הבנייה תקוע ומוקפא כבר חודשים. הקריסה הכלכלית שנוצרה הובילה רבים במדינה להודות, אנחנו צריכים את הפועלים הפלסטינים בחזרה.

התנאים של הצבא

אחד מהמקומות שהודיע בשבוע האחרון על המשך הבנייה באמצעות פועלים מיו"ש הוא היישוב אפרת שבגוש עציון. בהודעה שנמסרה לתושבים מהמועצה נכתב כי "לאחר כ 9 חודשים, ביום ראשון הקרוב תתחדש העבודה באתרי הבניה באפרת, זאת לאחר שהצבא התיר הכנסת פועלים לאתרים סגורים בלבד".

בניה באפרת, ארכיון

בניה באפרת, ארכיון, צילום: Gershon Elinson/Flash90

הצבא הציב ליישוב תנאים רבים להכנסת הפועלים. בין התנאים: הכפלת מספר השומרים, החמרת תנאי קבלת השומרים לעבודה, מניעת כניסת רכב בעל לוחית זיהוי לבנה (של הרשות הפלסטינית), ומניעת הסתובבות הפועלים מחוץ לאתר הבנייה. לתושבים נמסר: "אגף הבטחון של המועצה יפקח באופן הדוק על כל שלבי הכניסה והיציאה מאפרת וכן יערוך ביקורות במשך היום על מנת לוודא כי הקבלנים מקפידים על ההנחיות. לא נקבל שום חריגה ואתר שתמצא בו חריגה מהכללים, יסגר לאלתר".

התושבים זועמים

אנשי היישוב מפוחדים וזועמים על ההחלטה. הם מתכננים לערוך מחאה גדולה אל מול שער הכניסה לעובדים, ולמנוע מהם להיכנס לאתר הבנייה. במועצה ניסו להרגיע את הרוחות: "במקביל, נמשכים המאמצים למצוא עובדים זרים לטובת בניה, גינון ועוד. חשוב להוסיף כי בניית דירות ובתים חדשים היא במהות העשייה שלנו בארץ בכלל וביו"ש בפרט ועל כן אנחנו עושים זאת, עם כל הקושי שמתלווה לכך, לאחר שאופציות אחרות שנבדקו לא הובילו לכיוון מעשי, והבניה ממשיכה להתעכב".

התושבים קוראים למחאה באפרת

התושבים קוראים למחאה באפרת צילום: ללא