נציג חמאס: "לאף אחד אין מושג כמה חטופים נותרו בחיים"

בראיון ל-CNN הודה בכיר חמאס כי לארגון אין דרך לדעת כמה חטופים נותרו בחיים. עוד טען כי הארגון לא יחתום על מתווה עסקת החטופים הנוכחי כל עוד לא כלולה בו הפסקת אש מוחלטת. ביידן: "העיכוב העיקרי זה חמאס שמסרב לחתום"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/06/24 07:24 ח בסיון התשפד

נציג חמאס: "לאף אחד אין מושג כמה חטופים נותרו בחיים"
דובר חמאס לא יודע כמה חטופים בחיים, צילום: Avshalom Sassoni,Flash90

על אף שלרגעים נראה בישראל כי מתווה העסקה שהציג ביידן יביא להסכמה נדירה בין ישראל לחמאס ולהחזרת החטופים, האופטימיות התפוגגה מהר מאוד. חמאס החזיר את תשובתו למתווכות בסוף השבוע, ועל פי בכירים ישראלים חמאס למעשה דחה את העסקה באופן מוחלט. היום (ו') אומר בכיר חמאס בראיון ל-CNN כי הארגון לא מוכן להתפשר.

לאף אחד אין מושג כמה חטופים נותרו בחיים

חבר הלשכה המדינית ודובר חמאס, אוסמה חמדאן, אמר כי "לאף אחד אין מושג" כמה חטופים נותרו בחיים, תוך שהוא מתייחס לעסקה במהלכה אמורים לחזור בשלבים הראשונים חטופים חיים. עוד אמר חמדאן כי המתווה שפורסם אינו עומד בתנאים של חמאס שכוללים הפסקה מוחלטת של המלחמה ונסיגת צה"ל מעזה.

הפגנה בעד שחרור החטופים, חמאס מקשיח עמדות

הפגנה בעד שחרור החטופים, צילום: Miriam Alster,Flash90

"הישראלים רוצים את הפסקת האש רק לשישה שבועות ואז הם רוצים לחזור למלחמה", הסביר דובר חמאס את התנגדות הארגון. לטענתו, האמריקאים לא הצליחו לשכנע את ישראל עד כה לקבל הפסקת אש קבועה, וארגון הטרור לא מוגן לוותר על תנאי זה. במקביל, ממשיך הלחץ הבינלאומי על חמאס לקבל את העסקה כמו שהיא. ביידן מסר אמש כי "ההצעה שהצגתי אומצה על ידי מועצת הבטחון, מדינות ה-G7 וישראל - העיכוב העיקרי עכשיו הוא חמאס שמסרב לחתום".

בלינקן: אם חמאס ירצה שזה ייגמר - זה יקרה

גם מזכיר המדינה בלינקן אמר לפני מספר ימים כי חמאס הכניס שינויים בעסקה, "עם חלק מהם אפשר לעבוד ועם חלק לא". עוד אמר בלינקן: "חמאס צריך להוכיח שגם הוא רוצה שזה ייגמר. אם זה יקרה, נוכל להביא את זה לקיצו. אם לא, אז זה אומר שהיא רוצה שהמלחמה תימשך".