מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

בעקבות החילוץ המוצלח: ההנחיה המרושעת של חמאס

בחמאס מפיקים לקחים מחילוצם המוצלח של ארבעת החטופים ולפי דיווח של הניו יורק טיימס מפי גורמים ישראלים בארגון הרצחני הורו למחבלים: "אם אתם חושבים שכוחות צה"ל מתקרבים אליכם - תהרגו את החטופים מיידית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/06/24 15:34 ה בסיון התשפד

בעקבות החילוץ המוצלח: ההנחיה המרושעת של חמאס
מחבל חמאס במנהרות, צילום: Attia Muhammed/Flash90

בארגון החמאס חטפו מכה קשה במהלך השבת עם שחרורם של ארבעה חטופים באור יום תחת עיניהם הפקוחה של מחבלי הארגון הרצחני. בעקבות המבצע הישראלי המוצלח, בחמאס מהדקים הנחיות ובניו יורק טיימס דווח כי מחבלי הארגון המחזיקים בחטופים קיבלו הנחיה חדשה: אם אתם חושבים שכוחות צה"ל מתקרבים אליכם - תהרגו את החטופים מיידית, כך לפי גורמים ישראלים ששוחחו עם העיתון.

הזוועות של חמאס: החטופים חויבו לקרוא בקוראן וללמוד את הלכות האסלאם

כזכור, לאחר שחרורם סיפרו החטופים לצוותים הרפואיים ולבני משפחתם על התנאים הקשים בהם הוחזקו ועל ההתעללות שעברו בשבי חמאס. כך, החטופים העידו כי חויבו לקרוא בקוראן וללמוד את הלכות האסלאם והורשה להם להתקלח אחת לשבוע בלבד. לנעה ארגמני, שהוחזקה במבנה אחר, הורשה להתקלח לעיתים נדירות מאוד אך לדבריה, הורשה לצאת לאור יום מידי פעם כשהיא מחופשת לאישה ערבייה.

"ראיתי את הטיל נכנס לתוך הבית, הייתי בטוח שאני עומדת למות"

ארגמני העידה כי בחלק מזמן השבי הוחזקה עם החטופים יוסי שרעבי ואיתי סבירסקי שנהרגו בשבי חמאס. בצה"ל הודו בעבר כי ייתכן ששרעבי נהרג במהלך תקיפה של צה"ל מבנה סמוך אך נועה סיפרה לבני משפחתה: "ראיתי את הטיל נכנס לתוך הבית, הייתי בטוח שאני עומדת למות. חשבתי שזהו - אבל נשארתי בחיים".