מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

יחיא סינוואר בציטוטים מהמסתור: "הישראלים נמצאים בדיוק איפה שאנחנו רוצים שהם יהיו"

העיתון האמריקאי "וול סטריט ג'ורנל" מביא ציטוטים מפיו של מנהיג חמאס ברצועה, יחיא סינוואר, על המלחמה | מנהיג חמאס תקף את הדיונים על היום שאחרי ואמר להנייה כי מות ילדיו ושאר הפלסטינים "יזריק חיים לוורידים של האומה ויובילו לעלייתה לגדולה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/06/24 10:09 ה בסיון התשפד

יחיא סינוואר בציטוטים מהמסתור: "הישראלים נמצאים בדיוק איפה שאנחנו רוצים שהם יהיו"
סינוואר, צילום: Abed Rahim Khatib,Flash90

עיתון ה"וול סטריט ג'ורנל" מפרסם היום (ג') ציטוטים נרחבים מפיו של מנהיג חמאס, יחיא סינוואר, בנוגע למלחמה, לעסקת החטופים ולדיונים אודות היום שאחרי ברצועה. אחד הציטוטים מתייחס למשא ומתן המתנהל לשחרור החטופים, ודווח שסינוואר אמר לבכירי חמאס השוהים בדוחא כי "הישראלים נמצאים בדיוק איפה שאנחנו רוצים שהם יהיו".

"זה מהלך מחפיר": הכעס של סינוואר

לפי הדיווח, סינוואר אמר לאיסמעיל הנייה אחרי החיסול של שלושה מילדיו כי "מותם של ילדיך ושל שאר הפלסטינים יזריק חיים לוורידים של האומה ויובילו לעלייתה לגדולה". החיסול התרחש בחודש אפריל האחרון.

מנהיג חמאס, אסמאעיל הנייה

אסמאעיל הנייה צילום: Hassan Jedi/Flash90

בהודעה ששלח סינוואר לראשי הזרוע המדינית של חמאס הוא תקף את הדיונים אודות היום שאחרי ברצועה ודרש לנתק את המגעים והשיחות בנושא. "זה מהלך מחפיר, הלוחמים שלנו עומדים על רגליהם ולא הפסדנו. יש לנו יכולת להמשיך בלחימה במשך חודשים". לפי הדיווח, המטרה שעומדת לנגד עיניו של סינוואר היא הכרזה על הפסקת אש קבועה שתיחשב לניצחון על ישראל.

הצווים נגד נתניהו, גלנט וסינוואר

כזכור, תובע בית הדין הפליפי בהאג, קארים חאן, ביקש הוצאת צווים נגד נתניהו, גלנט וסינוואר לפני מספר שבועות. בהמשך טען קארים בראיון כי הוא "לא אומר שישראל עם הדמוקרטיה שלה ובית המשפט העליון שלה דומה לחמאס, כמובן שלא, לישראל יש את הזכות להגן על אוכלוסייתה", אך הסתייג: "לאף אחד אין רשיון לבצע פשעים נגד האנושות".

תיעוד סינוואר במנהרות בעזה: