מירי רגב מסתבכת: חקירה פלילית נפתחה - השוטרים פשטו על משרד התחבורה

לאחר התחקיר ששודר על שרת התחבורה מירי רגב, הורו היועמ"שית ופרקליט המדינה למשטרה לפתוח בחקירה פלילית. רגב הכחישה את הטענות והצהירה: "משטרת ישראל הגיעה לחפש מסמכים שלא קיימים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/06/24 13:04 ד בסיון התשפד

מירי רגב מסתבכת: חקירה פלילית נפתחה - השוטרים פשטו על משרד התחבורה
מירי רגב, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לאחר התחקיר המהדהד שחשף את שיטת הרמזור שהנהיגה לכאורה שרת התחבורה מירי רגב, היועצת המשפטית לממשלה הורתה ללהב 433 במשטרה לפתוח בחקירה בחשד למרמה והפרת אמונים במשרד התחבורה.

המשטרה פשטה על משרד התחבורה

עקב כך, היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 פתחה בחקירה היום (ב'), בהנחיית היועצת המשפטית לממשלה ופרקליט המדינה. זאת בחשד לעבירות מתחום טוהר המידות ושיבוש מהלכי משפט, שנעשו לכאורה במשרד התחבורה, וזאת בעקבות אירועים שנחשפו בכתבת התחקיר. הבוקר הגיעו חוקרי היחידה למשרד התחבורה בירושלים, ביצעו חיפושים במקום ותפסו מסמכים, והחקירה נמשכת.

להב 433

להב 433, צילום: Flash90

השרה הגיבה על פתיחת החקירה: "יש להצטער על כך שמספר שבועות לאחר פירסום התחקיר השיקרי של דרוקר, משטרת ישראל הגיעה לחפש מסמכים שלא קיימים במשרד התחבורה. האמת היא פשוטה, מדובר בתחקיר מומצא, אין ולא היתה העדפה על רקע פוליטי. משרד התחבורה מחלק את תקציביו בהתאם למדיניות ולהחלטת גורמי המקצוע וכל טענה אחרת היא שקרית. משרד התחבורה ישתף פעולה עם החקירה כדי להוכיח עד כמה מופרכות הטענות שהעלה דרוקר בתחקיר שלו".

התחקיר שחשף את רגב

כזכור, על פי תחקיר "המקור" ששודר כאמור בערוץ 13, נחשפו מסמכים לפיהם קיים בלשכת רגב דירוג של ערים ויישובים בשיטת "רמזור" על פי מידת היכולת של ראשי רשויות ואנשים מרכזיים ברשות לסייע לרגב בפריימריז. יהוסף: "זה נקבע בעצם לפי שילוב של תוצאות הפריימריז שמירי רגב קיבלה בבחירות האחרונות בליכוד, ירוק זה רשויות שצריך לתת להן, צריך להילחם בשבילן. צהוב זה רשויות שאם אפשר נחמד. אם נראה שהאוצר זורם איתנו - סבבה. אם לא, לא סוף העולם. לבן זה 'שלחו מכתבים, נדבר'".