משה ארבל מכריז: "כיפה שחורה זה לא סיבה לפטור מגיוס"

שר הפנים אמר על רקע הצבעת חוק הגיוס כי בעיניו, אלה בציבור החרדי שאינם לומדים דרך קבע, חייבים להתגייס מיידית. בהמשך עקץ את בן גביר על רקע התקרית אמש ואמר: "אני רוצה שתהיו ימניים, ואני רוצה שתהיו שמאלנים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/06/24 12:32 ד בסיון התשפד

משה ארבל מכריז: "כיפה שחורה זה לא סיבה לפטור מגיוס"
משה ארבל, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שר הפנים וחבר הכנסת מטעם מפלגת ש"ס, נאם היום (ב') בוועידת השלטון המקומי והצהיר כי "כיפה שחורה היא לא סיבה לפטור מגיוס". דבריו באים על רקע ההצבעה על חוק הגיוס שתערך היום, ושעות ספורות לפני שראש מפלגתו אריה דרעי יכנס ישיבת סיעה בנושא.

"יש מחויבות להכיר בלומדי התורה כערך לאומי ולא רק דתי, ובאותה נשימה חייבים להגיד - אלה שלא תורתם אומנותם והם טרמפיסטים, חייבים למצוא את עצמם בבקו"ם ולהתגייס. כיפה שחורה זה לא סיבה לפטור מגיוס", אמר משה ארבל בוועידה.

עקיצה לבן גביר

עוד התייחס בדבריו לתקרית שעבר בן משפחת החטוף אמש, כשהשר בן גביר הטיח לעברו "אל תהיה שמאלני". ארבל הזהיר ואמר: "גם כשאתה מנצח, אל תנצח בנוקאאוט. גם כשיש מישהו שחולק עליך, או כשפונה אליך בן משפחת של חטוף, אל תגיד לו 'אל תהיה שמאלן'. אני רוצה שתהיו ימניים, אני רוצה שתהיו שמאלנים, אני רוצה שתהיו מה שאתם. ומגוון הדעות הללו וריבוי הקולות הללו הוא שעושה את החברה הישראלית פסיפס" אמר.