מהומה: סמוטריץ' הסביר למשפחות החטופים מדוע לא יסכים לעסקה - וחטף

שר האוצר התווכח עם משפחות החטופים שדרשו חתימה על עסקה להחזרתם והסביר כי עומדת מולו שאלת מחיר "קשה ומייסרת". הוא שאל מה יעשו במקרה וסינוואר ידרוש מוות של 20 ישראלים תמורת כל חטוף - וספג צעקות

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/06/24 11:49 ד בסיון התשפד

מהומה: סמוטריץ' הסביר למשפחות החטופים מדוע לא יסכים לעסקה - וחטף
סמוטריץ', צילום: Yonatan Sindel,Flash90

במקביל למהומות בוועדת החוקה, גם בוועדת הכספים מצא עצמו שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בעימות קשה עם משפחות החטופים. לאחר שהצהיר כי לא יצביע בעד העסקה האחרונה, הבהיר בוועדה כי עומדת מולו דילמת "מחיר קשה". הוא הציג את השאלה: "נניח שסינוואר יבקש להרוג 20 מתושבי העוטף על כל חטוף חי שיחזור הביתה, האם זה מחיר ראוי?", וחטף מטר של צעקות מהמשפחות.

"נהפוך כל אבן - אבל לא נתאבד קולקטיבית"

"הסוגיה שאתם מעלים היא אחת מהקשות והמייסרות, אבל גם אותה צריך לנהל בצורה עניינית כדי שהיא תועיל ולא תפלג" אמר סמוטריץ' על רקע הקריאות הקשות של המשפחות. "אין אחד שלא רוצה להחזיר את החטופים. לגבי שאלת המחיר אפשר לשים טיקט לקמפיין ציני. מה שסינוואר דורש עכשיו לשחרר מאות רוצחים עם דם על הידיים, כדי לשחרר חטופים חלילה הדבר הזה עלול להביא לרציחת הרבה מאוד יהודים".

המשפחות האשימו וצעקו לסמוטריץ' שהוא "ציני" כלפי ילדיהם, והוא ענה: "כשחמאס דורש את עצירת המלחמה כשהוא שורד בעזה, וזה אומר שהוא חזור להתחמש, לחפור מנהרות, לרכוש טילים, והרבה מאוד יהודים יכולים להירצח ולהיחטף ב-7 באוקטובר נוסף. זו הדילמה, והיא כואבת. נהפוך כל אבן כדי להחזיר את כל החטופים אבל לא נתאבד באופן קולקטיבי", הצהיר. הדיון הוסיף להיות סוער ולבסוף נאלצו להכריז על הפסקה.