צפו: חבר הכנסת רוטמן הוציא את משפחת החטוף מהדיון

ויכוח שהתפתח בין צביקה מור לאיילה מצגר בוועדת החוקה נגמר בכך שמצגר נזרקה מהדיון לאחר שהתפרצה לדבריו של מור. רוטמן הצהיר: "מעולם לא הוצאתי משפחת חטופים, אבל אני לא אתן שיפריעו למשפחת חטופים לדבר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/06/24 11:32 ד בסיון התשפד

צפו: חבר הכנסת רוטמן הוציא את משפחת החטוף מהדיון
וועדת חוקה, ארכיון, צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

היום (ב') נערך דיון במסגרת וועדת החוקה של הכנסת הנוגע לחוק הגיוס, שההצבעה עליו תערך הערב. במהלך הדיון דיבר צביקה מור, אביו של החטוף איתן מור, וטען כי אסור לעצור את המלחמה. במהלך דבריו התפרצה איילה מצגר, כלתו של החטוף שנרצח יורם מצגר, והוצאה מהדיון.

מצגר התפרצה - מור הטיח: "דרך ארץ קדמה לדמוקרטיה"

מור אמר: "האם אנו רוצים במלחמה? חס ושלום, אנחנו חיילים, גם הילדים שלנו. אבל כאשר מאיימים על הגוף הלאומי בחטיפה של אנשים בודדים אתה חייב לקום כגוף לאומי ולהראות שאתה לא פראייר". מצגר צעקה לעברו בתמיהה: "היכן הגוף הלאומי? הכוונות שלך ברורות לי".

לאחר ההתפרצות השיב לה מור: "את הראשונה שנלחמה על הדמוקרטיה, דרך ארץ קדמה אפילו לדמוקרטיה". לאחר התפרצויות נוספות, אמר ראש הוועדה השר שמחה רוטמן כי "מי שיפריע למשפחת חטופים לדבר הוא יצא, תעשו טובה ותצאו בעצמכם ואל תכריחו את הסדרנים להוציא אתכם". איילה מצגר לא עברה על כך בשתיקה ולעגה לרוטמן: "פתאום יש חוק בישראל?".

משפחת חטוף מול משפחת חטוף

רוטמן הורה למאבטחים להוציא את מצגר והבהיר כי על אף שהיא כלתו של חטוף, הוא לא ירשה לה לפגוע בחופש הביטוי של משפחת חטוף אחרת: "אני מעולם לא הוצאתי משפחת חטופים מהחדר הזה, אני לא אתן בשום פנים ואופן להפריע למשפחת חטופים לדבר. יש פה משפחת חטוף והוא מדבר ללא הפרעות ומי שיפריע יצא מיד".