לאור הפרישה הצפויה של גנץ - בן גביר מודיע: נחזור למשמעת קואליציונית

מפלגת עוצמה יהודית ומפלגת הציונות הדתית איימו בפרישה במידה והעסקה הנוכחית תצא לפועל. על רקע מה שמסתמן כדחיית העסקה מצד חמאס ופרישתו של גנץ מהממשלה, בן גביר הודיע כי מפלגתו תשוב להצביע עם הקואליציה

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/06/24 18:25 ג בסיון התשפד

לאור הפרישה הצפויה של גנץ - בן גביר מודיע: נחזור למשמעת קואליציונית
בן גביר, צילום: Sraya Diamant/Flash90

בשבועות האחרונים הקואליציה של נתניהו מצאה את עצמה במשבר שטרם נחלצה ממנו. מחד, השר בני גנץ הציב אולטימטום לנתניהו ואיים בעזיבת הממשלה, אקט עליו עתיד להכריז היום. מאידך, בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר איימו כי יפרשו מהממשלה במידה והעסקה תעבור.

עוצמה יהודית מסירים את האיום

הפלונטר עתיד להיפתר כך או כך בקרוב. יו"ר המחנה הממלכתי ימסור הערב הצהרה לתקשורת בה צפוי להודיע על עזיבת ממשלת האחדות שהוקמה בתחילת המלחמה. במקביל מתקבלים דיווחים על דחיית העסקה הישראלית מצד חמאס, ובן גביר ומפלגתו מצהירים כי יחזרו למשמעת קואליציונית.

גנץ

גנץ, יעזוב? צילום: Chaim Goldberg,Flash90

"לאור מה שמסתמן כדחיית העסקה המופקרת מצד חמאס ועזיבתו הצפויה של גנץ את הממשלה, עוצמה יהודית תמשיך להצביע עם הקואליציה כמקובל כל עוד אין עסקה מופקרת על הפרק" נמסר מהמפלגה היום (א'). "אנו קוראים להמשיך ולהגביר את הלחץ הצבאי - שהוכח שוב ככלי האפקטיבי היחיד להשבת חטופינו ללא כניעה".

גנץ עתיד לפרוש מהממשלה הערב

כזכור, השר בני גנץ, ימסור היום הצהרה לתקשורת בשעה 20:00 בכפר המכביה. בהצהרה צפוי להודיע גנץ על עזיבת ממשלת האחדות שהוקמה עם תחילת המלחמה. כזכור, לפני כשלושה שבועות הציב גנץ אולטימטום לנתניהו, והציב את ה-8.6 כתאריך היעד. בעקבות המבצע המוצלח לשחרור החטופים, ההצהרה נדחתה וכאמור תתקיים היום.