מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

האירוניה: עיתונאי אל ג'זירה החזיק בנועה ארגמני - בג"צ בצו על תנאי נגד סגירתה

בג"צ הוציא צו על תנאי למדינה המורה להסביר מדוע חוקקה את החוק "לסגירת ערוצים זרים הפוגעים בביטחון המדינה בישראל" | למרות הצו: שר התקשורת קרעי חתם על הארכת הצווים נגד הערוץ בעוד 45 ימים

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/06/24 13:01 ג בסיון התשפד

האירוניה: עיתונאי אל ג'זירה החזיק בנועה ארגמני - בג"צ בצו על תנאי נגד סגירתה
השופט יצחק עמית בדיון על אל ג'זירה, צילום: Chaim Goldberg,Flash90

האירוניה: פחות מיממה לאחר שנחשף חלקו של עיתונאי אל ג'זירה בהחזקת החטופה נועה ארגמני, בג"צ הוציא הבוקר (א') למדינה צו על תנאי המורה לה לנמק מדוע נחקק החוק "לסגירת ערוצים זרים הפוגעים בביטחון המדינה בישראל" שנועד לסגור את שידורי אל ג'זירה בישראל.

למרות הצו: שר התקשורת האריך את הצווים נגד אל ג'זירה

למרות הצו, שר התקשורת קרעי חתם היום על הארכת הצווים נגד ערוץ אל ג'זירה בעוד 45 ימים. במשרד התקשורת ציינו כי "ההחלטה התקבלה פה אחד על ידי הממשלה, בהתבסס על חוות דעת מעודכנות מכל גורמי הביטחון, הקובעות באופן חד משמעי כי שידורי הערוץ מהווים פגיעה ממשית בביטחון המדינה".

"לא נאפשר לערוץ הטרור אל ג'זירה לשדר מישראל"

שר התקשורת שלמה קרעי הוסיף: "לא נאפשר לערוץ הטרור אל ג'זירה לשדר מישראל ולסכן את לוחמינו. לאור חומרת הפגיעה בביטחון המדינה על ידי ערוץ הטרור אל ג'זירה, אני משוכנע שצווי הסגירה יוארכו גם בהמשך בד בבד עם הארכת הוראת השעה הקבועה בחוק, המסמיכה את שר התקשורת לפעול כנגד גופי שידור זרים הפוגעים בביטחון המדינה".

העתירה של האגודה לזכויות האזרח נגד סגירת אל ג'זירה

לפני כחודש, האגודה לזכויות האזרח הגישה לבג"ץ בקשה למתן צו נגד סגירת אל ג'זירה וכתבה ברשת החברתית X כי "איך שלא תסובבו את זה, סגירת ערוץ תקשורת היא פגיעה בחופש העיתונות ובאחד מיסודות הדמוקרטיה. הממשלה מעולם לא חדלה מההפיכה המשטרית אלא מקדמת אותה בחסות הלחימה".

התנאים הקשים בהם הוחזקה נעה ארגמני על ידי עיתונאי אל ג'זירה

כזכור, רק הבוקר נחשף כי כי העיתונאי עבדאללה אל ג'מאל שדיווח ברשת אל ג'זירה, שמר על החטופה נועה ארגמני לצד אביו הרופא בתמורת לתשלום מהארגון הרצחני. השניים חוסלו במהלך מבצע החילוץ. לאחר החילוץ החטופה נעה ארגמני העידה כי הורשה להתקלח לעיתים נדירות מאוד בעת שהוחזקה בשבי אך לדבריה, הורשתה לצאת לאור יום מידי פעם כשהיא מחופשת לאישה ערבייה.