על שערי העיתונים: כך סיקרה התקשורת העולמית את שחרור ארבעת החטופים

בעולם לא נשארו אדישים לשחרור ארבעת החטופים והתקשורת הבינלאומית עסקה בהרחבה במבצע. על שערי כמה מהעיתונים הגדולים בעולם הופיעו תמונותיהם של החטופים בישראל: "החטופה נועה: אני בסדר, אבא" | בכיר האיחוד האירופי מציג: כך תומכים ומגנים את ישראל בו זמנית

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/06/24 07:55 ג בסיון התשפד

על שערי העיתונים: כך סיקרה התקשורת העולמית את שחרור ארבעת החטופים
כותרות העיתונים בעולם, צילום: צילומי סמך

בעוד בישראל נמשכת ההתרגשות בעקבות "מבצע ארנון" בו שוחררו מלב עזה ארבעת החטופים: נועה ארגמני, אלמוג מאיר ג'אן, אנדרי קוזלוב ושלומי זיו, גם בתקשורת העולמית עסקו בהרחבה בנושא. עמודי השער של כמה מהעיתונים הגדולים בעולם עוטרו הבוקר (א') עם תמונותיה של ארגמני מחובקת על ידי אביה. יחד עם זאת עסקו כלי התקשורת גם בפלסטינים שנהרגו כתוצאה מהקרבות.

העיתון אוברזבר כתב על שערו: "בישראל חוגגים את חילוצם של ארבעה בני ערובה בתקיפה בה נהרגו 93 פלסטינים". "כשהיא מחזיקה בקבוק קולה, מחובקת בידי אביה, נועה ארגמני חייכה לתמונה שהחזירה את התקווה למדינה" נכתב בעיתון "סאנדי טיימס". בעיתון ניו יורק פוסט עסקו בהרחבה במבצע ואף הקדישו כתבה לפקד ארנון זמורה ז"ל, קצין הימ"מ שנפל במבצע שבהמשך נקרא על שמו".

שערי העיתונים בעולם

שערי העיתונים בעולם צילום: צילומי מסך

גם ב"סאן" הבריטי הפנו בשער העיתון לכתבה בנושא ותמונתה של ארגמני כיכבה גם על שער ה"דיילי טלגרף". אך סיפור שחרורם של החטופים העסיק תקשורת בכל רחבי העולם. בין היתר דיווחו על מבצע החילוץ גם העיתונים: "האינדיפנדט", "לה סטמפה ו"איל ג'ורנל". מי שעוד הגיב היה נשיא ארגנטינה חוויאר מיליי שכתב בחשבון ה-X שלו: "יחי החופש".

מיסטר ג'וזף ומר בורל

בתוך כך, גם באיחוד האירופי הגיבו לשחרור החטופים, אך ניסו לרצות את כל הצדדים ולא נעמדו באופן חד משמעי לצד ישראל. ג'וסף בורל, הנציג העליון לענייני חוץ וביטחון באיחוד האירופי צייץ שני ציוצים ברשת X כאשר בראשון בירך את שחרורם של ארבעת החטופים, מיד לאחר מכן צייץ כנגד הפגיעה בפלסטינים במהלך המבצע.

"נועה ארגמני, אלמוג מאיר ג'אן, אנדריי קוזלוב ושלומי זיו חופשיים ובטוחים היום. אנו חולקים את הסיוע למשפחותיהם וקוראים לשחרר את כל החטופים הנותרים" כתב בורל עם היוודע דבר שחרורם, דקות לאחר מכן כתב: "הדיווחים מעזה על טבח נוסף באזרחים, מחרידים. אנו מגנים זאת בכל תוקף. מרחץ הדמים חייב להסתיים מיד. תוכנית שלוש השלבים של הנשיא ביידן היא הדרך קדימה להפסקת אש מתמשכת ולסיים את ההרג".

שני הציוצים של בורל

שני הציוצים של בורל צילום: מילום מסך