נתניהו נפגש עם החטופים שחולצו: "מבצע הירואי שיירשם בתולדות המבצעים"

ראש הממשלה נפגש עם החטופים: "כשהמבצע הזה הובא לפניי לאישור סופי ביום חמישי בערב, אני ידעתי שהוא מאוד מורכב, והוא מאוד מסוכן. המרחק בין הצלחה לכישלון הוא כחוט השערה

חדשות כיפה חיים גרבי, חדשות כיפה 08/06/24 21:00 ב בסיון התשפד

נתניהו נפגש עם החטופים שחולצו: "מבצע הירואי שיירשם בתולדות המבצעים"
נתניהו, צילום: מעיין טואף / לע"מ

לאחר השחרור ההירואי, ראש הממשלה נתניהו נפגש עם החטופים ולאחר מכן יצא בהצהרה מבית החולים שיבא: "זהו יום מרגש מאין כמוהו, יום מרגש לכל אזרחי ישראל ולרבים בעולם, ויום מרגש לי אישית. אני פגשתי עכשיו את אנדריי, את שלומי, את אלמוג ואת נועה. אמרתי להם:"ברוך שובכם הביתה".ֿ

"אבא של נועה חגג את יום ההולדת - הוא אמר: 'קיבלתי את המתנה הכי טובה שאפשר לצפות לה'"

נתניהו המשיך: "פגשתי את המשפחות שלהם, שוב. רעייתי ואני נפגשנו איתן פעמים רבות. חיבקתי אותן. יעקב, אבא של נועה חגג את יום ההולדת, חגגנו את יום ההולדת שם - ליד בתו שחזרה מהשבי, והוא אמר: 'קיבלתי את המתנה הכי טובה שאפשר לצפות לה"'.

"גם עכשיו אנחנו עובדים על עוד החזרות, עוד אפשרויות"

עוד סיפר ראש הממשלה: "אנדריי סיפר לי שהייתה לו מחברת בשבי, וכל יום הוא היה כותב שורה אחת: 'כל יום מתנה'. 'פאדרוק'. כל יום פאדרוק, הם אמרו לי: 'כאילו נולדנו מחדש'. וזה באמת מה שקרה. ואני רוצה לחזור ולהבהיר - אנחנו נחזיר את כולם. גם עכשיו אנחנו עובדים על עוד החזרות, עוד אפשרויות".

"המרחק בין הצלחה לכישלון הוא כחוט השערה, ידעתי זאת"

ראש הממשלה חזר לרגע אישור המבצע: "כשהמבצע הזה הובא לפניי לאישור סופי ביום חמישי בערב, אני ידעתי שהוא מאוד מורכב, והוא מאוד מסוכן. אני רוצה להגיד לכם שהמרחק בין הצלחה לכישלון הוא כחוט השערה, ידעתי זאת. אבל עם זאת, אישרתי אותו ללא היסוס משום שאני סומך על השב"כ, על צה"ל, על משטרת ישראל, אני סומך על הגיבורים, הלוחמים של הימ"מ והשב"כ שהסתערו אל מול האש, חיסלו את המחבלים, שיחררו את החטופים".

"זה מבצע הירואי שיירשם בתולדות המבצעים"

לסיום סיכם ראש הממשלה: "כשאני שמעתי 'היהלום בידינו' - החטופים, השו"ן בידינו, הלב התרחב בגאוות אין קץ וגם באנחת רווחה. זה הצליח. זה מבצע הירואי שיירשם בתולדות המבצעים, בתולדות הגבורה של עם ישראל, אבל הוא לא בא בלי מחיר. אני יודע שיש מבצעים שנרשמים בתולדות עמנו, שעושים גאווה ותהילה לדורות, אבל גם כרוכים בכאב אישי נורא, וכך היה גם הפעם בנפילת אחד מטובי בנינו, פקד ארנון זמורה, קצין הימ"מ ז"ל. אני יודע איזה כאב עובר על משפחתו, אבל אני יודע גם שתהילת עולם קשורה בשם ובזכרון יקירם שנפל"