מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

פרסום ראשון הרב שטרן מצטרף למכתב הרבנים: "לא לתמוך במתווה גיוס החרדים של הממשלה"

רבה הראשי של ירושלים, הרב אריה שטרן, מצטרף לקריאת רבנים בציונות הדתית: "הגיוס לצה"ל - פיקוח נפש לאומי, אל תתמכו במתווה הגיוס הממשלתי המוצע"

חדשות כיפה חיים גרבי, חדשות כיפה 07/06/24 13:47 א בסיון התשפד

הרב שטרן מצטרף למכתב הרבנים: "לא לתמוך במתווה גיוס החרדים של הממשלה"
הרב אריה שטרן, צילום: Yonatan Sindel,Flash90

רבה הראשי של ירושלים, הרב אריה שטרן, מצטרף למכתבם המשותף של רבנים מהציונות הדתית נגד חוק הגיוס אותו שואפת הממשלה להביא לחקיקה בימים אלו. בשיחה עם "חדשות כיפה" מסר הרב שטרן: "דווקא בימים אלו בהם מדינת ישראל נמצאת בעיצומה של מלחמת מצווה, ברור לכל כי לא ניתן לעמוד על דם רעך ויש להתגייס לצה"ל".

"לא לתמוך במתווה הממשלתי המוצע כעת"

בקריאה המשותפת של הרבנים נכתב: "הרינו להבהיר כי חובה ברורה וגמורה על פי תורתנו הקדושה על כל אדם מישראל להשתתף במלחמת עזרת ישראל מצר שבא עליהם, לרבות לומדי תורה ותלמידי חכמים". הרבנים פנו לחברי הקואליציה: "אנו דורשים מנבחרי הציבור, על כל גווניו וחלקיו, שלא לפרוש מהציבור, ולא לתמוך במתווה הממשלתי המוצע כעת, אשר אינו מהווה אף לא התחלה של מענה אמיתי לצורכי הביטחון והחברה הקיומיים של ישראל, בטווח הקצר והארוך".

"להתעלות מעל לשיקולים הפוליטיים הצרים"

עוד כתבו הרבנים: "אנו קוראים לנבחרי הציבור, מכל גווניו וחלקיו, להתעשת, לא להתעלם מדרישה מוסרית ותורנית צודקת זו, להתעלות מעל לשיקולים הפוליטיים הצרים ולקדם במשותף מתווה אמיתי אשר יוביל להגברה משמעותית של השתתפות כל חלקי החברה, כולל החברה החרדית, בהגנת העם והארץ, ולנקוט בכל האמצעים הנדרשים לכך".

בין הרבנים החתומים: הרב שילת, הרב קלמנזון והרב סתיו

בין הרבנים החתומים על הקריאה ניתן למצוא את הרב יצחק שילת, מייסד וראש ישיבת ההסדר במעלה אדומים; הרב יעקב מדן, ראש ישיבת ההסדר בהר עציון; הרב בני קלמנזון, נשיא ישיבת ההסדר בעתניאל; הרב דוד סתיו, רב העיר שהם, יו"ר ארגון רבני צהר; ועוד.