הקונספציה: צה"ל יציג לרמטכ"ל את תחקירי מחדל השבעה באוקטובר

צה"ל יחל להציג בחודש הבא כ-40 תחקירים על המחדל והקרבות בשבעה באוקטובר, התחקיר הראשון שיוצג: הירי בבני הערובה בקיבוץ בארי | מדובר בתחקירים שנועדו לצרכי למידת האירועים והפקת לקחים ולא בתחליף למבקר המדינה או ועדת חקירה חיצונית לצבא

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/06/24 17:43 כח באייר התשפד

הקונספציה: צה"ל יציג לרמטכ"ל את תחקירי מחדל השבעה באוקטובר
בית הרוס בבארי, צילום: Yonatan Sindel,Flash90

לאחר מספר חודשי עבודה, צה"ל יציג לרמטכ"ל את התחקירים המלאים למחדל שבעה באוקטובר ולקרבות הבלימה בעוטף בעוד כשלושה שבועות. התחקירים יוצגו במשך כחודשיים, החל מתחילת חודש יולי. מדובר בתחקירים שנועדו לצרכי למידת האירועים והפקת לקחים ולא בתחליף למבקר המדינה או ועדת חקירה חיצונית לצבא.

כ-40 תחקירים יוצגו בפניי הרמטכ"ל

התכנון הכללי של צה"ל הוא להציג כ-40 תחקירים, ובין היתר יוצגו תחקירים על התפתחות התפיסה מול רצועת עזה, בדגש על הגבול, החל משנת 2018, אז החלו "צעדות השיבה" על הגדר. התחקירים יכללו מסקנות וממצאים על התפתחות המודיעין ותפיסת ההגנה, ועל מנעד התוכניות האופרטיביות שהוכנו בשנים אלו נגד האיום ברצועה.

מחבלי חמאס

מחבלי חמאס, צילום: פלאש 90. עבד רחים חטיב

התחקיר הראשון שיוצג הוא תחקיר הירי בבני הערובה בקיבוץ בארי, שבו נהרגו 12 בני אדם לאחר שטנק ביצע ירי פגזים לעבר ביתה של חברת הקיבוץ פסי כהן בהוראה של מפקד אוגדה 99, תא"ל ברק חירם. את התחקיר מוביל האלוף במילואים מיקי אדלשטיין. בנוסף, יוצג גם תחקיר על ליל שבעה באוקטובר - שיכלול את חלקם של כלל הגופים הצה"ליים הרלוונטיים באותו לילה: פיקוד הדרום, אמ"ן, חיל האוויר, אגף המבצעים וחיל הים.