מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

צביקה מור: "יש להניח שחמאס היה מתגמש מאוד, חבל"

אביו של איתן מור המוחזק בעזה למעלה מ-240 ימים מתנגד לעסקה עם חמאס, ומדגיש שוב את הצורך בהפעלת לחץ צבאי על ארגון הטרור

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/06/24 13:42 כז באייר התשפד

צביקה מור: "יש להניח שחמאס היה מתגמש מאוד, חבל"
צביקה מור, אבא של איתן | , צילום: פורום תקווה

צביקה מור, אביו של הצעיר איתן מור שנחטף ממסיבת הנובה אותה אבטח, היה ממקימי פורום תקווה, הקורא להחזרת החטופים באמצעות הגברת הלחץ הצבאי על חמאס. בחשבון הפייסבוק שלו התייחס מור לדיווחים אודות עסקה הנרקמת בין ישראל לארגון הטרור, שכוללת גם את עצירת המלחמה.

איתן מור, הגיע לאבטח את מסיבת הטבע ונחטף לעזה על ידי חמאס

איתן מור, הגיע לאבטח את מסיבת הטבע ונחטף לעזה על ידי חמאס, צילום: באדיבות המשפחה

"כשעם ישראל ריבון בארצו, מצווה זו לא קיימת במובן הקלאסי שלה", כתב אביו של איתן והתייחס למצוות פדיון שבויים. "כשהאוייב חוטף ממדינתך, הנושא הוא לא הצלת היחיד אלא הצלת העם והריבון כי החטיפה איננה מכוונת לחטוף זה או אחר אלא לפגיעה בעם ובמדינה. החטיפה היא צעד מלחמתי ועל מלחמה מגיבים במלחמה ולא משלמים לאויב דבר כדי לקבל את החטופים. לא מחזקים את האויב בשעת מלחמה, לא בהומניטרי ולא בתשלום על חטופים".

צביקה מור: "מה היה קורה לו הלחץ של משפחות החטופים היו מופנה לחיזוק הממשלה שתגביר את המלחמה"?

מור מפרט כי לשיטתו, קיימים היום בישראל שני ציבורים שונים בתכלית כאשר המשותף להם הוא ראיית המדינה כחברה עסקית המחוייבת ללקוחותיה. "למדינה אין ערך אידאלי, לפחות כבמה ההיסטורית של עם ישראל. אך השוואה זו לא נכונה. חברה עסקית חייבת לפצות לקוח גם במחיר קריסתה הכלכלית. לעומת זאת, האחריות הראשית של המדינה היא על ריבונותה ולא על רווחת הפרט. עבור הריבונות המדינה שולחת חיילים לשדה הקרב למרות שחלקם לא יחזרו". בסיום דבריו, מור מחדד שוב את המסר של פורום תקווה, בעניין הפעלת לחץ צבאי. "מה היה קורה אם במקום לחץ על הממשלה לאשר כל עסקה ולו המופקרת ביותר, כל המאמץ של משפחות החטופים היה מכוון לחיזוק הממשלה שתגביר את המלחמה והלחץ על החמאס למרות הלחצים מבחוץ? יש להניח שחמאס היה מתגמש מאד. חבל".