מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

נתוני השב"כ חושפים: עלייה חדה בהיקף הירי - 1,000 שיגורים בצפון תוך חודש

נתוני השב"כ לחודש מאי מגלים כי בחודש האחרון חלה עלייה חדה בקצב השיגורים מצפון ומדרום. מלבנון ומסוריה שוגרו כ-1,000 רקטות - עלייה של 250 שיגורים ביחס לחודש הקודם. 450 שוגרו מעזה - פי 4 מהחודש הקודם

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/06/24 09:33 כז באייר התשפד

נתוני השב"כ חושפים: עלייה חדה בהיקף הירי - 1,000 שיגורים בצפון תוך חודש
יירוט בשמי הצפון, צילום: יוסי פיטוסי

ברקע המתיחות בצפון הארץ. נתוני השב"כ לסיכום חודש מאי חושפים עלייה חדשה בהיקף הירי מלבנון סוריה ועזה. כך, בחודש מאי שוגרו כ- 1,000 טילים ורקטות מהזירה הצפונית (לבנון וסוריה), לעומת 744 באפריל, 746 במרץ, 534 בפברואר ו-334 בינואר - כך לפי הכתב דורון קדוש. מעזה שוגרו בחודש האחרון כ-452 רקטות, פי ארבעה מחודש אפריל - אז שוגרו 113 רקטות.

"מרגליות נשלט ע"י חיזבאללה באופן טוטאלי"

כזכור, בשל ההסלמה, יו"ר ועד מרגליות הצהיר בשבוע שעבר על ניתוק מגע מרשויות המדינה והוצאת צה"ל מתחום היישוב במחאה על המצב הקשה. בראיון בגלי צה"ל אמר יו"ר הוועד כי "מרגליות נשלט ע"י חיזבאללה באופן טוטאלי. אין מקום במושב שאתה מוגן בו ולא חשוף לטילים של חיזבאללה".

"הממשלה דואגת לביטחון הקואליציה יותר מלביטחון תושבי הצפון"

בהמשך, תקף יו"ר ועד המושב בחריפות את הממשלה ואמר כי "הממשלה חלשה וכושלת, היא דואגת לביטחון הקואליציה יותר מלביטחון תושבי הצפון, רואים את זה יום-יום". כזכור, בשבוע שעבר הוציא המושב הודעה לפיה: "מושב מרגליות החליט לנתק מגע עם ממשלת ישראל ולהוציא את כל החיילים ממרגליות". בהמשך כתב: "כמו כן אנו סוגרים את חמ"ל המושב, ושערי הישוב. אין נכנס ואין יוצא למושב לאף אחד כולל הצבא".