מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

קריית שמונה בוערת: מטרים ספורים מישיבת ההסדר - הכבאים בלמו את האש

לוחמי האש פועלים שעות ארוכות לכיבוי השריפה המשתוללת במרחב רכס רמים ובקו העליון של קריית שמונה. הלוחמים בלמו התפשטות של האש למרחב ישיבת קריית שמונה מטרים ספורים מהיכל הישיבה

חדשות כיפה חיים גרבי, חדשות כיפה 03/06/24 22:13 כו באייר התשפד

קריית שמונה בוערת: מטרים ספורים מישיבת ההסדר - הכבאים בלמו את האש
היכל ישיבת קריית שמונה מטרים ספורים מקו האש, צילום: חופשי

האש נבלמה בישיבה: לאחר שעות ארוכות של מאמצי כיבוי, השריפה המשתוללת ברכס רמים ובסמוך לגבול העליון של קריית שמונה התפשטה הערב (ב') מטרים ספורים מהיכל ישיבת ההסדר בעיר - ונבלמה. תלמידי ורבני הישיבה לא שהו בישיבה ומאז תחילת המלחמה הם מפונים ליישוב נחלים במרכז הארץ. לאחר שלוחמי האש השיגו שליטה על השרפה, ניידת כיבוי אש הוצבה במוסדות הישיבה כדי למנוע התלקחות מחדש של האש, ובמקביל כעשרה צוותי כיבוי נוספים פרוסים ברחבי העיר ומבצעים הגנה על קו הבתים בשכונות.

ראש הישיבה: "לפעול בנחרצות ובעוז כדי להשיב את הביטחון"

הרב אריאל ברקאי, ראש ישיבת קריית שמונה, מסר: "אנו מחזקים את ידי לוחמי האש ואת חברי כיתת הכוננות הפועלים בשבועות האחרונים בכיבוי שריפות בעירנו האהובה. אנו תלמידי ורבני הישיבה יחד עם כל אנשי העיר רחוקים פיזית אבל לבנו אל עירנו כל העת, אנו בתפילה ויחד עמה קריאה לממשלתנו לפעול בנחרצות ובעוז כדי להשיב את הביטחון לצפון ולהרים את כבוד ישראל".

השריפה בסמוך למרחב הישיבה

השריפה בסמוך למרחב הישיבה צילום: ללא

"זו השריפה הרביעית בעיר בתוך שבוע"

מנהל הישיבה, אליאב סמואל, הוסיף: "לצערנו זו איננה השרפה הראשונה בעיר. זו השריפה הרביעית השבוע. האש התפשטה בצורה משמעותית עקב החום ומזג האוויר השרבי והגיעה עד סמוך לישיבה, שם נעצרה על ידי לוחמי האש הגיבורים. למבני הישיבה לא נגרם נזק ונכון לעכשיו כבאית נשארה בישיבה כדי למנוע את התפשטות האש במקרה ותחודש".

שריפה במרחב הישיבה

שריפה במרחב הישיבה צילום: ללא

"להוציא את צפון הארץ וקריית שמונה מרצועת הביטחון של המדינה"

עוד הוסיף סמואל: "איננו מקבלים את המציאות המדאיגה הזו בשוויון נפש וברוגע. אנו מלאי דאגה לעיר, לתושביה ולמבנים הרבים שנהרסו ושנמצאים בסכנה יומיומית. אנו קוראים למקבלי ההחלטות ולחברי הקבינט לשנות את המשוואה להוציא את צפון הארץ וקריית שמונה מרצועת הביטחון של המדינה. חייבים להעביר את הפרימטר הביטחוני צפונה אל דרום לבנון ולדאוג בהקדם לשיקום העיר והחזרת התושבים למציאות תקינה,