מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

"בגלל מידע מודיעיני": צה"ל הודיע על מותם של שלושת החטופים מסרטון החמאס

צה"ל הודיע על מותם בשבי של החטופים חיים פרי, עמירם מצגר ויורם קופר ז"ל בשבי חמאס. "נהרגו יחד במרחב חאן יונס לפני מספר חודשים בעודם מוחזקים על ידי מחבלי חמאס ובעת שכוחות צה"ל פעלו באזור"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/06/24 20:41 כו באייר התשפד

"בגלל מידע מודיעיני": צה"ל הודיע על מותם של שלושת החטופים מסרטון החמאס
שלושת החטופים מסרטון החמאס, צילום: חמאס

סוף עצוב: דובר צה"ל הודיע הערב (ב') על מותם בשבי של החטופים חיים פרי, יורם מצגר ועמירם קופר. עמירם היה בן 85, ממקימי קיבוץ ניר עוז. אב לארבעה ילדים וסב לאחד עשר נכדים. כלכלן ומשורר. אשתו נורית, נחטפה אף היא לעזה ושוחררה. יורם היה בן 80, חבר קיבוץ ניר עוז. עבד במפעל נירלט ובשנים האחרונות במוסך. חבר ביקב הקיבוץ. אב לשלושה בנים וסב לשבעה נכדים. אשתו, תמר (תמי) מצגר, נחטפה אף היא לעזה ושוחררה. חיים היה בן 80, אב לחמישה בנים ושלושה עשר נכדים.

"ההחלטה לקבוע את מותם התבססה על מידע מודיעיני"

בהצהרה למיוחדת לתקשורת מסר דובר צה"ל: "אנחנו מעריכים כי הארבעה נהרגו יחד, במרחב חאן יונס, לפני מספר חודשים, בעודם מוחזקים על ידי מחבלי חמאס ובעת שכוחות צה"ל פעלו בחאן יונס. אני יודע שיעלו שאלות קשות בנוגע לנסיבות המוות, אנחנו בוחנים אותן לעומק ונציג את הממצאים בהקדם בשקיפות". בצה"ל הדגישו כי "ההחלטה לקבוע את מותם התבססה על מידע מודיעיני ואושרה על ידי ועדת מומחים של משרד הבריאות ובשיתוף משרד הדתות והרב הראשי לישראל".

קיבוץ נירים הודיע על מותו של החטוף נדב פופלוול

מוקדם יותר, קיבוץ נירים הודיע על מותו בשבי של החטוף נדב פופלוול, בנה של חנה פרי שחזרה מהשבי ואח של רועי שנרצח ב-7 באוקטובר. כזכור, בחודש שעבר החמאס פרסם תיעוד של פופלוול וזאת בניסיון להפעיל לחץ על ישראל להסכים לתנאים שדורש הארגון הרצחני לעסקת חטופים. בתיעוד, שלא ברור מתי תועד, נראה פופלוול כשהוא סובל מחבלה בפניו ולא ברור מתי הוא צולם. המשפחה ביקשה שלא לפרסם את הסרטון עצמו.