מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

בן גביר במתקפה: נתניהו מסרב להציג לי את המתווה - יכולה להיות רק סיבה אחת

השר לביטחון לאומי יצא במתקפה על ראש הממשלה לאחר שטרם הוצג לו מתווה החטופים למרות הבטחת נתניהו. "הסיבה להסתרות והמריחות יכולה להיות רק אחת: מדובר בטיוטה של עסקה מופקרת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/06/24 15:53 כו באייר התשפד

בן גביר במתקפה: נתניהו מסרב להציג לי את המתווה - יכולה להיות רק סיבה אחת
בן גביר, צילום: Yonatan Sindel,Flash90

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, יצא היום (ב') נגד מתווה עסקת החטופים של ראש הממשלה נתניהו והאשים את ראש הממשלה בניסיון הלבנה של "עסקה מופקרת". בפתח ישיבת סיעת עוצמה יהודית אמר בן גביר: "ראש הממשלה טען כי ההסכם הוא אינו כפי שהוצג בידי ביידן, וכי לא תהיה עסקה מופקרת וסיום המלחמה ללא מיטוט החמאס".

בן גביר: נתניהו התחייב שאצפה בהסכם - ולא קיים

בן גביר הוסיף: "ביקשתי מראש הממשלה לצפות בטיוטת ההסכם, והוא הסכים ואמר שאגיע ללשכתו על מנת שאראה בעיניי את הטיוטה. ביום ראשון, הגעתי ללשכת ראש הממשלה, על מנת לצפות בטיוטה. שם האירוע התחיל להיות משונה: עוזריו טענו בפניי כי הוא עסוק כרגע ואינו יכול להתפנות, כאשר אחד מהם פלט: 'איזו טיוטה? אין טיוטה'".

"לתדהמתי ראש המל"ל הכחיש כי קיימת טיוטה כזו"

לדבריו של בן גביר, בשיחה עם עוזריו של נתניהו נקבע תאריך חדש להצגת הטיוטא - אך גם הבוקר ההתחייבות הופרה. "גם הבוקר הגעתי ללשכת ראש הממשלה, ושם, שוב, סירבו להציג בפניי את טיוטת ההסכם. אחרי זה, התקשר אליי ראש המל"ל, צחי הנגבי, וביקש 'להסביר לי את הקווים עליהם סיכם הקבינט הקטן'. חזרתי על דרישתי לצפות בעיניי בטיוטת ההסכם, אך לתדהמתי ראש המל"ל הכחיש כי קיימת טיוטה כזו".

"אדוני ראש הממשלה, מה יש לך להסתיר?"

לסיום פנה בן גביר לראש הממשלה: "אני מזכיר שוב: בשיחה ביני לבין ראש הממשלה, הוא הסכים שאגיע ללשכתו ואצפה בטיוטה. מאז חלפו 48 שעות, שכללו רק מריחות, והרבה עמימות. ואני שואל: אדוני ראש הממשלה, מה יש לך להסתיר? אם העסקה היא אינה מופקרת ואינה כוללת התחייבות לסיום המלחמה למיטוט חמאס - מדוע אתה מסרב להציג לי אותה? הסיבה להסתרות והמריחות יכולה להיות רק אחת: מדובר בטיוטה של עסקה מופקרת, כפי שהוצגה בידי נשיא ארצות הברית - שכעת יש ניסיון לעשות לה תהליך של הלבנה".