גופתו של דולב יהוד שנחשב כחטוף זוהתה בניר עוז

ביום ה-241 למלחמה מתיר צה"ל לפרסם כי גופתו של דולב יהוד שנחשב כחטוף, אותרה וזוהתה בקיבוץ ניר עוז. דולב, בן הקיבוץ ואיש רפואה, יצא בבוקר 7 באוקטובר על מנת להציל חיים ונרצח בידי מחבלי חמאס, אחותו ארבל עדיין חטופה בעזה. הותיר אחריו אישה וארבעה ילדים | מספר החטופים בעזה: 124

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/06/24 08:49 כו באייר התשפד

גופתו של דולב יהוד שנחשב כחטוף זוהתה בניר עוז
דולב יהוד ז"ל, צילום: מטה משפחות החטופים

241 ימים לאחר פרוץ המלחמה מודיע הבוקר (ב') צה"ל כי גופתו של דולב יהוד ז"ל אשר נחשב עד עתה כחטוף בעזה, זוהתה בקיבוץ ניר עוז, זאת לאחר חקירה מאומצת של יחידת אית"ן בשיתוף אנתרופולוגים ולאחר זיהוי מדעי.

ופתו אותרה בקיבוץ ניר עוז

דולב יהוד ז"ל, בן קיבוץ ניר עוז, שימש כחובש באיחוד הצלה ובמד"א. במהלך מתקפת הטרור יצא מביתו על מנת לסייע ולהציל חיים. דולב נרצח על ידי ארגון הטרור חמאס כבר ב-7 באוקטובר, גופתו אותרה בקיבוץ ניר עוז. לאחר הליך זיהוי שבוצע על ידי גורמי רפואה במכון הלאומי לרפואה משפטית ומכון הצבי בשורה, נציגי צה"ל מסרו הודעה למשפחה.

דולב השאיר אחריו את אשתו סיגל, וילדיו: רז בת ה 8, יותם בן ה 7, ירון בת ה 4 ודור בת ה-8 חודשים שנולדה 16 ימים לאחר חטיפתו של דולב. במטה משפחות החטופים ספדו וכתבו: "מטה משפחות החטופים מרכין ראשו בצער ובלב שבור בעקבות הקביעה כי דולב יהוד ז"ל נרצח ב-7 באוקטובר בקיבוץ ניר עוז על ידי מרצחי חמאס. מטה משפחות החטופים ימשיך להילחם להשבתם של כל 124 החטופים - החיים לשיקום והנרצחים לקבורה בכבוד.

דולב יהוד ומשפחתו

דולב יהוד ומשפחתו, צילום: באדיבות המשפחה

באיחוד הצלה, הארגון בו התנדב בין היתר יהוד, ספדו וכתבו: "איחוד הצלה מרכין ראשו בצער, עם קבלת הבשורה המרה על כך שהמתנדב המסור החובש דולב יהוד הי"ד, אשר נחטף בשבעה באוקטובר על ידי ארגון הטרור חמאס לעזה, אינו בין החיים".

קיבל הצטיינות ימים אחדים לפני מותו

דולב התנדב באיחוד הצלה כחובש. על התנדבותו בארגון קיבל הצטיינות ימים אחדים לפני הטבח המחריד של 7 באוקטובר. באותו יום שהה דולב עם משפחתו בממ"ד בקיבוץ ניר עוז, כשראה שמדובר במתקפת טרור רצחנית הכוללת חדירת מחבלים, הבין שזקוקים לו כחובש, השאיר את בני משפחתו בממ"ד ויצא להעניק סיוע לפצועים תחת אש. אחותו ארבל ובן זוגה אריאל, נחטפו אף הם.

דולב יהוד ז"ל

דולב יהוד ז"ל צילום: איחוד הצלה

אלי פולק, מנכ"ל איחוד הצלה ספד: "דולב הי"ד עשה תמיד למען האחר, הגיש סיוע ועזרה גם למי שלא הכיר כלל. דולב טיפל במאות אנשים במהלך התנדבותו. הנהלת הארגון, ראשי הסניפים, המתנדבים ומשפחת איחוד הצלה בארץ ובעולם מתפללים לעילוי נשמתו ומייחלים ומצפים, שארבל, אריאל בן זוגה ושאר החטופים ישובו אלינו במהרה בריאים ושלמים".