סקר מנדטים לא הלך כמו שציפה: יאיר גולן בתמונת מנדטים עגומה

על אף התוכניות הגדולות, ראש מפלגת העבודה החדש מוצא את עצמו קרוב יותר לתחתית הטבלה מאשר לראשיתה. הליכוד והמחנה הממלכתי מובילים, ליברמן מפתיע ומטפס למעלה בנחישות, וסמוטריץ' לא מצליח להתרומם | סקר מנדטים

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/06/24 21:35 כה באייר התשפד

לא הלך כמו שציפה: יאיר גולן בתמונת מנדטים עגומה
יאיר גולן, צילום: Yonatan Sindel,Flash90

מיד לאחר שהודיעה ראש מפלגת העבודה האחרונה מירב מיכאלי על פרישתה, פתח חבר הכנסת לשעבר יאיר גולן בקמפיין לראשות המפלגה והבטיח לאחד את כל מחנה השמאל. גולן, שאכן ניצח, קיווה כי מפלגת העבודה תעלה משמעותית בסקרים. אך לפי הסקר האחרון שנערך הערב (א') בכאן חדשות, העבודה רחוקה מהפסגה.

מפת המנדטים

בעוד שמפלגת המחנה הממלכתי עומדת על 27 מנדטים, ומפלגת הליכוד על 21, העבודה בראשות האלוף במיל' יאיר גולן השיגה 6 מנדטים בלבד בסקר. יש עתיד לעומתה עומדת על 14 מנדטים, וליברמן מפתיע ומתחזק עם 12 מנדטים.

אך זה לא הכל, את גולן עקפו גם דרעי (ש"ס) ובן גביר (עוצמה יהודית), עם 10 ו-9 מנדטים בהתאמה. יהדות התורה הצליחה גם היא לעמוד מעליו ברשימה עם 7 מנדטים. בהמשך הרשימה ניתן למצוא את חד"ש תעל ורע"מ עם חמישה מנדטים והציונות הדתית בראשות סמוטריץ' ששוב מגרדת את אחוז החסימה עם 4 מנדטים. מר"צ, בל"ד, ותקווה חדשה לא עוברים נכון לסקר זה, אך אם תכניתו של גולן תעלה בידו - מר"צ והעבודה יתאחדו וישלבו את מצביעיהן יחד.