סכנת בריאותית ממשית: סוכלו שתי הברחות ענק של פירות מהרשות הפלשתינית

מפקחי משרד החקלאות סיכלו בסוף השבוע הברחות של 10 טון מלונים וחצי טון ענבים שמקורם ברשות הפלשתינית: "

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/06/24 16:17 כה באייר התשפד

סכנת בריאותית ממשית: סוכלו שתי הברחות ענק של פירות מהרשות הפלשתינית
המלונים המוברחים, צילום: משרד החקלאות

מפקחי היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות, פיצו"ח, במשרד החקלאות, בשיתוף רשות המעברים של משרד הביטחון, סיכלו בסוף השבוע ניסיון הברחה של כ-10 טון מלונים וניסיון נוסף להברחה של כחצי טון ענבים. על פי הממצאים, עולה כי כל התוצרת החקלאי גודלה ברשות הפלסטינית, ללא כל פיקוח אודות איכות מי ההשקיה, סוג תכשירי ההדברה בהם נעשה שימוש וחומרי הדישון.

הנהג טען שהמשלוח הועמס בחצבה

המקרה הראשון בו חשפו המפקחים את הברחת המלונים אירע במעבר הבקעה, כאשר משאית סחורה ניסתה להעביר את התוצרת עם תעודת משלוח מזויפת. הנהג, ישראלי בן 25, טען שהמשלוח הועמס בחצבה בערבה, אולם במסגרת חקירתו, הודה כי הסחורה הוברחה מהכפר הפלסטיני ברדלה. המלונים יועדו לשיווק ככל הנראה בדרום הארץ, אולם אלו נעצרו במעבר. לנוכח הסכנה הממשית לבריאות הציבור, כל הסחורה הושמדה, ונגד הנהג נפתחו הליכים משפטיים.

הענבים המוברחים

הענבים המוברחים צילום: משרד החקלאות

במקרה נוסף, מפקחי משרד החקלאות תפסו כחצי טון ענבים שהוברחו ברכב מסחרי במחסום חוצה שומרון. נהג הרכב, אזרח ישראלי, תושב הצפון בן 30, הציג גם הוא תעודת משלוח מזויפת. אך לאחר בדיקה וחקירה ראשוניות, הודה הנהג כי הסחורה הוברחה מכפר טובס שבשטחים. הענבים יועדו לשיווק בצפון הארץ. הסחורה הושמדה, ונגד הנהג נפתחו הליכים משפטיים.

משרד החקלאות: סגנה ממשית לבריאות הציבור

ממשרד החקלאות נמסר: "מעבר לסכנה הממשית לבריאות הצרכנים בצריכת תוצרת חקלאית זו, ישנה גם סכנה ממשית לחקלאות הישראלית. כיוון שתוצרת צמחית הנכנסת לישראל באופן מוסדר, עוברת פיקוח וביקורת במעברי הגבול על ידי מפקחי משרד החקלאות. כל זאת, במטרה לוודא שלא יכנסו מזיקים ונגעים שמסוגלים להרוס ענפי חקלאות רבים".