מחדל: הפועלים הפלסטינים ממשיכים להיכנס לישראל - המשטרה מתעלמת

המדינה ממשיכה להנפיק היתרי עבודה לפועלים פלסטינים על אך שהממשלה החליטה לעצור את כניסת הפועלים. הפלסטינים נכנסים באופן בלתי חוקי לישראל ועובדים בה, תוך התעלמות מכוונת של המשטרה לעיתים

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/05/24 22:02 כ באייר התשפד

מחדל: הפועלים הפלסטינים ממשיכים להיכנס לישראל - המשטרה מתעלמת
פועלים פלסטינים, ארכיון, צילום: Nati Shohat,Flash90

על אף שהממשלה החליטה לפני מספר חודשים שלא לאפשר עבודה של פלסטינים תושבי יו"ש בישראל, היום מתברר כי המדינה ממשיכה להנפיק אישורי עבודה לפועלים, שמנצלים את האשרות לצורך כניסה בלתי חוקית לישראל, כך על פי פרסום של מיכאל שמש. השר ניר ברקת הגיב: "אנשי הקונספציה ממשיכים לסכן את אזרחי ישראל".

עובדים מתחת לרדאר - המשטרה מעלימה עין

על פי הדיווח, המנהל האזרחי מנפיק את ההיתרים הללו אך טוענים כי האשרות לא מאפשרות כניסה לשטח ישראל. זאת משום שלצורך עבודה בישראל נדרש אישור נוסף. עם זאת, אלפי פועלים מנצלים את ההיתר לצורך כניסה בלתי חוקית לישראל, ולעיתים המשטרה בוחרת להעלים עין ולאפשר לשב"חים הפלסטינים לעבוד.

שר הכלכלה ברקת הגיב: "שר הביטחון גלנט ממשיך להכניס פועלים פלסטינים לישראל בניגוד לסמכותו ותוך התעלמות מהחלטות הקבינט הכלכלי. אני קורא לראש הממשלה להתערב ולעצור מיד את כניסת הפועלים הפלסטינים לישראל שמסכנים את אזרחי ישראל. לא ייתכן שמערכת הביטחון וגלנט יתעלמו מהחלטות הממשלה ויתנהלו כאילו אין חוק וסדר במדינה. בלתי נתפס שאחרי טבח ה-7/10 אנשי הקונספציה ממשיכים לסכן את אזרחי ישראל ולאפשר לפועלים הפלסטינים להסתובב בערי ישראל בחופשיות תוך סיכון ביטחוני ממשי".