בן גביר ביטל את השימוע אבל לא נסוג: אפטר את המפכ"ל בגלל אסון מירון

השר לביטחון לאומי החליט שלא לזמן את קובי שבתאי לשימוע, אך הודיע בפני בג"צ כי יפעל לסיום כהונתו על בסיס דו"ח ועדת החקירה של אסון מירון. התנועה לאיכות השלטון: "מדובר בעיוות מכוון וציני של מסקנות הוועדה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/05/24 20:26 כ באייר התשפד

בן גביר ביטל את השימוע אבל לא נסוג: אפטר את המפכ"ל בגלל אסון מירון
בן גביר ושבתאי, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הסערה סביב השימוע שזימן השר בן גביר למפכ"ל קובי שבתאי מגיעה לסיומה. לאחר שבג"צ דרש מהשר לביטחון לאומי להחזיר תשובה עד השעה 18:00, הודיע בן גביר לבג"צ כי השימוע יבוטל, אך בכוונתו להמשיך ולהביא לפיטוריו של המפכ"ל על בסיס דו"ח ועדת החקירה של אסון מירון.

בן גביר: אביא לפיטוריו של המפכ"ל בדרך אחרת

בתשובה לבג"ץ נכתב כי הודעת היועצת המשפטית נעשתה בחוסר סמכות, אך: "מכל מקום, ולמען הסר ספק, יצוין כי ההזמנה לשימוע נועדה לאפשר למפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יעקב שבתאי, להשיב לטענות שיש כנגדו באשר לחוסר תפקודו. השימוע מבוטל ועל כן הבקשה מתייתרת. יחד עם זאת יצוין, כי בכוונת המשיב לפעול בהתאם לדו"ח ועדת החקירה הממלכתית לחקר אסון הר מירון ולהביא בתוך עשרה ימים לדיון בממשלה, בהצעת מחליטים, את סיום כהונת המפכ"ל בהתאם לקביעות בדו"ח מירון".

מגישי העתירה: עיוות ציני של דו"ח החקירה

התנועה לאיכות השלטון, שהגישה את החקירה הגיבה: "העובדה שהשר בן גביר נסוג מכוונתו לקיים שימוע פסול למפכ"ל, אך עדיין מתעקש להביא לסיום כהונתו בתוך עשרה ימים - מלמדת כי מדובר בצעד שרירותי ונטול כל הצדקה ענייניתֿ. לא ייתכן ששיקולים פוליטיים צרים וחשבונות אישיים יכתיבו את עתיד צמרת המשטרה, במנותק מכל תהליך מסודר ומכל שיקול מקצועי".

"הניסיון של השר להיתלות בדו"ח ועדת החקירה לאסון מירון כתירוץ לפיטורי המפכ"ל, רק חושף את חוסר תום הלב וחוסר היושרה שבהתנהלותו. הרי ברור לכל שהדו"ח לא קרא לפיטורים מיידיים של המפכ"ל, ובטח שלא בדרך כוחנית ופזיזה שכזו. מדובר בעיוות מכוון וציני של מסקנות הוועדה, שנועד לשרת אג'נדה אישית" טענו.