המפכ"ל שבתאי זומן לשימוע והצהיר: לא אתן להכניס פוליטיקה למשטרה

במקביל לסערה המתחוללת סביב השימוע נגדו, נאם המפכ"ל בכנס באיל והצהיר בפה מלא כי לא ייתן יד לנסיונות להכניס פוליטיקה למשטרה: "המשטרה במדינה דמוקרטית חייבת להיות חפה מכל סממן פוליטי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/05/24 15:34 כ באייר התשפד

המפכ"ל שבתאי זומן לשימוע והצהיר: לא אתן להכניס פוליטיקה למשטרה
בן גביר ושבתאי, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

השימוע שיזם השר בן גביר למפכ"ל המשטרה עומד במרכז סערה ציבורית. לאחר שהיועמ"שית הבהירה היום כי מדובר בשימוע לא חוקי, עתרה התנועה לאיכות השלטון לבג"צ, והוא יחליט הערב (ג') האם להוציא צו נגד השר. במקביל לסערה, נאם היום המפכ"ל קובי שבתאי בכנס לשכת עורכי הדין באילת והתייחס למצב.

"אמשיך לעמוד כחומה בצורה"

"בימים אלו נערכת עבודת מטה להקמת המשמר הלאומי תחת משטרת ישראל, תהליך שהובלתי", אמר שבתאי. "המשטרה במדינה דמוקרטית חייבת להיות חפה מכל סממן פוליטי. משטרת ישראל אינה פוליטית ואמשיך לעמוד כחומה בצורה בכל הניסיונות להכניס שיקולים כאלו למשטרת ישראל" אמר בתגובה להזמנה לשימוע. "אני עומד כאן ואומר, משטרת ישראל חייבת להיות עצמאית נטולת פניות ומנותקת מכל גחמה פוליטית .זה אבן היסוד הנדרשת משומרי הסף האמונות של שלטון החוק".

"משטרת ישראל ויתר גופי אכיפת החוק, פועלים יחד ובמקביל להשגת שתי מטרות: הראשונה- לאפשר לאזרחים לחיות את חייהם בסביבה בטוחה ומוגנת, למגר טרור ופשיעה ולהכניס כל עבריין או מפגע מאחורי סוֹרֵג וּבַרִיחַ. השנייה - לבצר את שלטון החוק במדינת ישראל, להגן על חוסנה הלאומי ואופיה הדמוקרטי" הבהיר המפכ"ל.

חבר הקבינט, בן גביר.

חבר הקבינט, בן גביר., צילום: Ben Hakoon/Flash90

לא מתייחס לשימוע: אשמור על ממלכתיות

בתגובה לשימוע אמר: "אני ער לציפייה שאתייחס לאירועי היממה האחרונה. אך כלובש מדים, אשמור על ממלכתיות ואגיב על הדברים בבוא העת. מרבית חיי הבוגרים אני לוחם ומפקד למען מדינת ישראל, למען עתיד ילדינו. לאורך כל השנים הללו, ובכל התפקידים אותם מילאתי, הקפדתי להיות נאמן לערכים עליהם גדלתי ולערכיה של מדינת ישראל. אמשיך להילחם על ערכיי, על טובת הארגון וטובתם של אזרחי המדינה, לבטח בימים מורכבים אלו".

כזכור, השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, הודיע היום (ב') על זימונו של מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי לשימוע ביום רביעי הקרוב וזאת "בטרם ימליץ לממשלה להקדים את סיום כהונתו". במכתבו למפכ"ל כתב בן גביר כי "בתקופה האחרונה מתרבים הסימנים ומתרבות הטענות לאי תפקודך הכללי, באופן המשליך לרעה על תפקודה של משטרת ישראל בכלל, ובתקופה מלחמתית זו בפרט".