בצו 9 מבהירים: נחזור כבר השבוע לחסימת המשאיות

לאחר כנס פעילים, הודיעו בני משפחות חטופים הפעילים בתנועה על חזרה לפעילות כבר בימים הקרובים: "החמאס צועד על קיבתו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/05/24 10:35 יד באייר התשפד

בצו 9 מבהירים: נחזור כבר השבוע לחסימת המשאיות
צו 9 חוסמים את כרם שלום, ינואר 2023, צילום: Chaim Goldberg,Flash90

חסימת המשאיות ההומניטריות: פעילים מתנועת צו 9, בני משפחות חטופים, בני משפחות שכולות, משפחות של מפונים מהצפון ולוחמים בעבר ובהווה השתתפו הלילה (רביעי) בכנס הפעילים של התנועה, שהתקיים במבשרת ציון לאחר שבוע בו נעצרה חסימת המשאיות.

בין המשתתפים - בני משפחות חטופים

לאורך הלילה דנו הפעילים על מטרות התנועה, אופי החסימה, וכיצד ניתן לבצע את חסימת המשאיות כדי להביא לשחרורם של החטופות והחטופים. לוחמי המילואים סיפרו על מציאת "הסיוע ההומניטרי" שוב ושוב בתוך מנהרות הטרור של חמאס. בין המשתתפים היו רועי ברוך אחיו של החטוף אוריאל ברוך, נגה אלפסי אחייניתה של החטופה מיה גורן ז"ל, יעל סבריגו אחיינית החטוף ליאור רודאיף, נמרוד מאירוביץ בן דודו של אל"מ אסף חממי מח"ט דרום באוגדת עזה שיצא להילחם בשביעי לאוקטובר ונפל, ויואל קדיש דודו של רס'ן אור רן ז"ל לוחם סיירת דובדבן שלחם ונפל בשביעי לאוקטובר.

חסימת משאיות הסיוע, הלילה

חסימת משאיות הסיוע, הלילה, צילום: Chaim Goldberg,Flash90

כבר בשבוע הקרוב - צו 9 תחזור לפעילות

לאחר הכנס הודיעו בתנועה כי בכוונתם לחזור לפעילות כבר בשבוע הקרוב: "אין לנו זמן לחכות. החמאס צועד על קיבתו וביכולתנו לעצור את הסיוע לאויב שניתן במתנה ללא כל תמורה, בעיצומה של מלחמה. הצעקה הזו זוכה לקונצנזוס אדיר בעם על כל גווניו. מחובתנו לעמוד כחומה בצורה נגד הסיוע לסינואר".

בתום האירוע קיימו בני המשפחות הצהרה בה ציינו כי הם מתנגדים להעברת משאיות הסיוע. "ישראל מעבירה סיוע לארגון הטרור חמאס", אמרה נגה אלפסה, אחייניתה של מיה גורן ז"ל מקיבוץ ניר עוז שגופתה נחטפה לרצועה בשבעה באוקטובר.

"מי שמקבל ושולט בסיוע שולט גם ברצועה, ובסוף יקבע את גורל החטופים", הוסיפה יעל סבריגו, אחיינית החטוף ליאור רודאיף שלפני כשבועיים נודע כי הוא נהרג עוד במתקפה הקשה וגופתו מוחזקת ברצועה". ריקי ברוך, גיסתו של אוריאל ברוך שגופתו מוחזקת גם היא ברצועה, ציינה: "אנחנו צריכים לעצור את הסיוע לאויב, כי בזה אנחנו בעצם מחזקים את חמאס, ומחלישים את החיילים שלנו בשעת מלחמה. רועי ברוך, אחיו של אוריאל, סיכם: "אין שום היגיון בהכנסת סיוע לאויב שלנו בשעת מלחמה".

נמרוד מאירוביץ בן דודו של אל"מ אסף חממי ז"ל מח"ט דרומית באגודת עזה הוסיף וקרא: "אנחנו פה ברוח חזקה וקוראים לכל עם ישראל להצטרף אלינו לחסום את הסיוע ההומניטרי הזה. לא מעבירים שוקולד, שתייה מוגזת וחטיפים. בואו להצטרף. ממחר כולם צו 9."