שר החינוך וראש העיר ירושלים העניקו את פרס חידון התנ"ך העולמי לאביתר בן ה-17

השר יואב קיש וראש העיר משה ליאון העניקו את פרס חידון התנ"ך העולמי לאביתר ברגיל בן ה-17, שלמד בבית הספר שמנהלו, יוסי הרשקוביץ', נפל ברצועת עזה. "בטוח כי יוסי מביט באביתר מלמעלה ומתמלא גאווה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/05/24 09:54 יד באייר התשפד

שר החינוך וראש העיר ירושלים העניקו את פרס חידון התנ"ך העולמי לאביתר בן ה-17
הענקת הפרס, צילום: דוד שרשבסקי

הבוקר (ג') הגיעו לתיכון 'פלך בנים' שבשכונת פת בירושלים שר החינוך יואב קיש וראש העיר ירושלים משה ליאון, על מנת להעניק את פרס חידון התנ"ך העולמי לשנת תשפ"ד לאחד מצמד הזוכים, אביתר ברגיל בן ה-17. טרם הטקס, נפגשו השר וראש העיר עם אביתר ושמעו ממנו על ההכנות לחידון, הידע הנרחב שצבר והוביל אותו לזכייה ועל התחושות שלאחר הזכייה בתואר הנכסף. במפגש סיפר ברגיל על הגעגוע למנהלו הנערץ, רס"מ במיל' יוסי הרשקוביץ ז"ל, שנהרג בקרב בעזה במלחמת 'חרבות ברזל', על ספר התנ"ך שאחז בידו, אותו קיבל מהרשקוביץ וממנו למד, ועל כך שהוא גאה לייצג את בית הספר וירושלים.

משה ליאון באירוע

משה ליאון באירוע צילום: דוד שרשבסקי

רעייתו של מנהל בית הספר שנפל בעזה סיפרה בהתרגשות על אהבתו לבית הספר

בטקס שנערך מיד לאחר המפגש, לקחו חלק תלמידי בית הספר, הצוות המקצועי ובני משפחת הרשקוביץ, בהם הדס, רעייתו של יוסי ז"ל, שסיפרה בהתרגשות על אהבתו לבית הספר, האכפתיות האינסופית והרצון שלו לעשות כל שביכולתו על מנת שכל אחד מהתלמידים ישאף תמיד להיות אדם טוב יותר, תלמיד מצליח ויינתנו לו כל הכלים האפשריים לכך. על כך שהיא סמוכה ובטוחה כי גם כעת, מורשתו תוסיף לבלוט בקרב כל אחד מתלמידיו וההישגים ימשיכו להגיע.

שר החינוך, יואב קיש: "האירוע היום מרגש אותי באופן מיוחד – פה אתכם, בית ספר אורט פלך בנים בירושלים. אירוע סמלי הממזג לתוכו תחושות של געגוע למנהל נערץ - יוסי הרשקוביץ הי"ד וקבלת פנים גאה לאביתר בר-גיל, אחד משני חתני התנ"ך העולמיים ותלמיד בית הספר.
אין יום מתאים מזה, יום שבו מערכת החינוך כולה גם מציינת את 'יום ההצדעה לעובדי ההוראה' לחדד את ממדי הזיכרון וההמשכיות הנוכחים כל כך בהוויה הישראלית ואת השליחות החיונית והציונית של עובדי ההוראה לקידום המצוינות ולהעמדת דור העתיד של מדינת ישראל".

משה ליאון: "אני בטוח כי יוסי מביט באביתר מלמעלה ומתמלא גאווה"

ראש העיר ירושלים משה ליאון: "המפגש הבוקר של שר החינוך ושלי עם זוכה חידון התנ"ך הלאומי, אביתר בר גיל בן ה-17, בבית ספר היה מרגש. על בני משפחת הרשקוביץ ורעייתו הדס שנמצאים איתנו כאן היום, להיות גאים ביוסי ז"ל, עבורם הוא היה איש משפחה מחבק ואוהב, עבור תלמידיו היה מנהל נערץ, ועבור חבריו ומכריו סמל לצניעות ודמות וחוכמה. אני בטוח כי יוסי מביט באביתר מלמעלה ומתמלא גאווה, לאור הידיעה כי גם כעת מורשתו ויכולתיו מוסיפים לבוא לידי ביטוי, שכן אביתר מביא את יכולותיו לידי ביטוי בחוכמה, בצניעות ובנועם. יישר כח לאביתר על הזכייה."

מנהל בית הספר אורט פלך, דורון לופז, הודה לאביתר על הכוחות והשמחה שהוא נתן לבית הספר לאחר הכאב והצער שנכחו ביום הזיכרון. לופז הצביע על 3 תכונות מרכזיות אצל אביתר, אותן הוא מאמץ וביקש גם מהתלמידים לאמץ - אהבת תורה, נכונות לעבוד קשה ונועם הליכות ומאור פנים כלפי המתחרים האחרים.