חוזר לחינוך: התפקיד החדש של הרב שי פירון

שר החינוך לשעבר, הרב שי פירון, מונה לתפקיד נשיא מכללת IPC, מכללה ללימודים מקוונים להכשרות מקצועיות ותעסוקה. הרב פירון: "כאיש חינוך וכשר חינוך לשעבר, אני רואה חובה מוסרית להנגיש את עולם ההכשרות המקצועיות לכל האוכלוסיות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/05/24 14:40 יג באייר התשפד

חוזר לחינוך: התפקיד החדש של הרב שי פירון
הרב פירון, כנשיא מכללת IPC, צילום: קרן גפני

הרב שי פירון ישמש כנשיא מכללת IPC, המכללה הדיגיטלית בתחום ההכשרה המקצועית בישראל. במסגרת תפקידו יהיה שותף, בין היתר, לפיתוח פדגוגי של תוכניות לימוד חדשות. המכללה, שעד היום הכשירה אלפי סטודנטים שהשתלבו בשוק העבודה, פועלת על פי מודל לימודים ייחודי המשלב גם למידה מרחוק (אונליין) וגם תמיכה בליווי אישי, ומספקת מגוון סוגי הכשרה באמצעות קורסים מקצועיים.

"להעניק לכל סטודנט הזדמנות שווה"

"בחיי המקצועיים כרב, מחנך וכשר חינוך לשעבר אני מכיר היטב את הצורך בפיתוח מסגרות הכשרה לתעסוקה מקצועית" אמר הרב פירון לאחר מינויו, "ומאמין שבאמצעותן ניתן להעניק לכל אדם את האפשרות לרכוש מקצוע רלוונטי, על מנת שיוכל להשתכר בכבוד ולפתח חיים של משמעות, בין אם מדובר בקריירה ראשונה או בהסבה מקצועית. אני סבור שצריך לפתח ולקדם את הפוטנציאל הטמון בכל אדם, ולהעניק לכל סטודנט הזדמנות שווה". הסביר פירון, שנכנס לתפקידו בימים אלה.

עוד הוא הוסיף כי "למרבה הצער, האקדמיה אינה מסוגלת לייצר מענה אישי פרטני לצרכיו של כל סטודנט. הסיבות לכך הן מגוונות ומדגישות את חוסר השוויון והחסמים שמתמודדים עימם אזרחים מהפריפריה או אנשים שאינם יכולים להתקדם בגלל הצורך המיידי לפרנס ולא מתאפשר להם להשתלב במסלול האקדמי. לעומת זאת, בכוחן של המכללות המקוונות לספק מענה איכותי ומדויק, שמטרתו להקנות מיומנויות מעשיות, ידע עדכני והכשרה מקצועית, המאפשרים לבוגרים להצטיין בעולם עתיר התחרות של ימינו" אמר.

הרב שי פירון |

הרב שי פירון. צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מסלול "עוקף" תואר אקדמי

מודל ההכשרה ב IPC -מבוסס על תכנית לימודים הכוללת התנסות מעשית והתמחות בהתאם לצרכי השוק והחברות המגייסות ומותאמת לצרכיו ולרמתו של כל סטודנט באופן אישי. המכללה מציעה קורסים רבים בתחומים הכי מבוקשים בשוק העבודה: הכשרות הייטק, לימודי סייבר, בינה מלאכותית, פול סטאק ופיתוח, בדיקות תוכנה QA, דאטה אנליסט, עיצוב גרפי UX.UI, שיווק דיגיטלי, בניית אתרים, הנהלת חשבונות וחשבות שכר, שוק ההון ועוד.

ההכשרה מתבצעת תוך זמן קצר יחסית, באופן ממוקד, שמהווה מסלול "עוקף" תואר אקדמי, ועל ידי כך מאפשרת לכלל התלמידים לבסס קריירה משמעותית ולשדרג את חייהם המקצועיים ושכרם בצורה מהירה.