ביידן יוצא להגנת נתניהו: "מה שקורה בעזה אינו רצח עם"

נשיא ארצות הברית מתייצב לצד ישראל נגד בית הדין הפלילי בהאג, וטוען כי ההאשמות נגד נתניהו וגלנט שקריות: "אין שום השוואה בין ישראל וחמאס. מה שקורה בעזה אינו רצח עם". עוד אמר: "ניתן לישראל את מה שהיא זקוקה לו כדי להגן על עצמה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/05/24 07:24 יג באייר התשפד

ביידן יוצא להגנת נתניהו: "מה שקורה בעזה אינו רצח עם"
ביידן ונתניהו, צילום: אבי אוחיון\לע"מ

ההחלטה של התובע בבית הדין הפלילי בהאג לדרוש צו מעצר נגד בכירים ישראלים, במקביל לבכירי חמאס, טלטלה את העולם. מדינות רבות ברחבי אירופה הצהירו שיעמדו עם ישראל, ביניהן נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, שעל אף המשבר בין המדינות על רקע עצירת משלוחי הנשק, עמד לצד ישראל.

ביידן: דוחים את החלטת בית הדין הבין-לאומי

ביידן נאם הלילה (ג') והצהיר: "אנו דוחים את בקשת צווי המעצר של בית-הדין הבין-לאומי. אין שום השוואה בין ישראל וחמאס. מה שקורה בעזה אינו רצח עם. תמיד נעמוד לצד ישראל". הוא הבהיר: "תמיד ניתן לישראל את מה שהיא זקוקה לו כדי להגן על עצמה. נפעל לחסל את סינוואר ואת שאר המרצחים. נפעל לעתיד שיבטיח שלום בר קיימא לישראל ולפלסטין".

"הטראומה של 7 באוקטובר עדיין טריה ומתמשכת", אמר הנשיא, "כולנו מכירים מישהו שיקירהם נלקחו מהם או נמצאים כעת בסיכון. מחויבותי לבטחון ישראל ולקיומה כמדינה יהודית יצוקה כברזל. התחייבתי להוריו של החטוף הירש גולדברג פולין שנעשה הכל כדי להחזיר את יקירם הביתה".

כזכור. אמש הודיע התובע בבית הדין הפלילי בהאג, קארים חאן, על בקשתו לצווי מעצר עבור רה"מ נתניהו, שר הביטחון גלנט ובכירי חמאס. לטענתו של חאן, האישומים העומדים נגד נתניהו וגלנט כוללים: "גרימת השמדה, גרימת הרעבה כשיטת מלחמה, כולל שלילת אספקת סיוע הומניטרית, ופגיעה מכוונת באזרחים בסכסוך".