מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

על אף עמדת ארה"ב - גלנט מצהיר בפני סאליבן: הפעולה ברפיח חיונית

על רקע המשבר ביחסי ישראל-ארה"ב, נפגש שר הביטחון עם המזכיר לביטחון לאומי האמריקני והדגיש בפניו את הצורך של ישראל להילחם ברפיח על מנת לחסל את חמאס להשיב את החטופים

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/05/24 12:02 יב באייר התשפד

על אף עמדת ארה"ב - גלנט מצהיר בפני סאליבן: הפעולה ברפיח חיונית
גלנט וסאליבן, צילום: תקשורת שר הביטחון

על רקע המשבר הקשה בין ישראל לארצות הברית, היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ייק סאליבן הגיע לישראל ונפגש עם נציגים שונים ביניהם שר הביטחון גלנט, הרמטכ"ל הרצי הלוי ויו"ר האופוזיציה יאיר לפיד. במהלך הפגישה של ראשי מערכת הביטחון דנו בהתקדמות המלחמה ברצועה וכן במאמצים השונים להשבת החטופים.

תוכחה מרומזת והתעקשות על רפיח

עם זאת, שר הביטחון שלח רמז אל עבר סאליבן כשהדגיש את הצורך בהקרנת עוצמת הקשר בין ישראל וארה"ב למול תוקפנותה של איראן משטחה ובאמצעות שלוחיה. זאת על רקע העובדה שביידן החליט לעכב את משלוחי הנשק לישראל עקב הפעולה ברפיח. גלנט המשיך והציג ליועץ סאליבן את ההתאמות שביצעה ישראל לפינוי האוכלוסייה ממרחב רפיח והצבת מענה הומניטרי הולם. והדגיש בפני היועץ לביטחון לאומי כי הרחבת הפעולה הקרקעית ברפיח היא חלק מחובתה של ישראל לפרק את החמאס ולהשיב את החטופים.

סאליבן נפגש עם ראשי מערכת הביטחון

סאליבן נפגש עם ראשי מערכת הביטחון צילום: תקשורת שר הביטחון

בנוסף שוחחו השניים על המתיחות בגבול הצפון, שר הביטחון אמר ליועץ לביטחון לאומי כי המשך התוקפנות של חיזבאללה והסירוב להגיע להסדר עלולות להוביל להסלמה משמעותית, כדי שישראל תוכל להשיב את תושבי הצפון לביתם במצב ביטחוני שונה. כמו כן, גלנט וסאליבן דנו בדרכים לחיזוק מעמדה האסטרטגי של ישראל במזרח התיכון תוך שמירת יתרונה האיכותי.