דרמה בתל אביב: המשטרה פשטה על העירייה - בכירים נעצרו בחשד לשוחד

חוקרי יחידה 433 פשטו על משרדי עיריית תל אביב ועצרו מספר עובדים בחשד לשחיתות ומעילה של מיליוני שקלים ושוחד. המעצרים הגיעו לאחר חודשים של חקירה סמויה

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/05/24 08:02 יב באייר התשפד

דרמה בתל אביב: המשטרה פשטה על העירייה - בכירים נעצרו בחשד לשוחד
עיריית תל אביב-יפו, מגיבים לבקשות חופש מידע?, צילום: Gili Yaari / Flash 90

לאחר כמה חודשים של חקירה סמויה, הבוקר (ב') פשטו חוקרי היחידה הכלכלית בלהב 433 על משרדי עיריית תל אביב ועצרו מספר עובדים בחשד לשחיתות. בין העובדים, גם בכירים בעירייה והם נחשדים בעבירות של טוהר המידות ושוחד של מיליוני שקלים במכרזי העיריים, כך נחשף ב"חדשות 13".

13 עצורים: חשד לשיתוף פעולה עם ארגוני פשיעה

החקירה נערכה בשיתוף פעולה של להב 433 ורשות המיסים הביאה למעצרם של 13 עובדים בעירייה ובהם גם עובדים במחלקת התברואה. על פי החשד, אחת העבירות בהן היו מעורבים החשודים, הייתה קיזוז חשבוניות פיקטיביות במאות מיליונים בשיתוף פעולה עם ארגוני פשיעה.

המעצרים, הבוקר

המעצרים, הבוקר צילום: דוברות המשטרה

מהחקירה עולה כי עובדים בחברות ניקיון המספקות שירותים למחלקת התברואה בעיריית ת"א, פעלו לקידום ענייניהם בעירייה, בין היתר בהטיית מכרזים, מתן שוחד וטובות הנאה לעובדי אגף התברואה בעירייה ומקורביהם, בתמורה לזכייה במכרזים ולשת"פ בביצוע העבירות. עוד הם חשודים בניגוד עניינים וביצוע עבירות מרמה.

עוד עולה מהחקירה כי אותן חברות ניקיון הפיצו וקיזזו חשבוניות פיקטיביות בהיקף של מאות מיליוני שקלים וגרפו לכיסם עשרות מיליוני שקלים. החקירה בליווי המחלקה המשפטית מע"מ ומכס ופרקליטות מיסוי וכלכלה.