"היהודים נמצאים בסכנת החיים הכי ממשית שהיו בה מאז תקופת השואה"

נשיא ועידת רבני אירופה, הרב פנחס גולדשמידט, מגיב לתקריות האנטישמיות הגוברות באירופה: "אם יש מישהו שחושב שדיבורים והפגנות לא מסכנים את קיומה של הקהילה היהודית, הוא טועה בגדול"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/05/24 18:46 יא באייר התשפד

"היהודים נמצאים בסכנת החיים הכי ממשית שהיו בה מאז תקופת השואה"
כתובת גרפיטי של צלב קרס. אילוסטרציה, צילום: shutterstock

גל אנטשימיות הולך וגובר ברחבי יבשת אירופה: בסוף השבוע האחרון התרחשו מספר תקריות אנטישמיות באירופה, והרב פנחס גולדשמיט, נשיא ועידת רבני אירופה, דורש מאיחוד האירופי לקיים כינוס חירום בעניין.

"היהודים נמצאים בסכנת החיים הכי ממשית שהיו בה מאז תקופת השואה"

נציין כי בצרפת גבר אלג'יראי הצית שריפה שפגעה קשות בבית כנסת בעיר רואן בצפון מערב צרפת, בשעת בוקר מוקדמת של יום שישי. כוחות משטרה הגיעו לזירה והאיש, שהיה חמוש בסכין ובמוט ברזל, התקרב לשוטרים - ואלו ירו בו למוות. במקביל המון פרו פלסטיני משולהב שזיהה תייר ישראלי שטייל עם בתו בעיר ברוז' שבבלגיה תקף אותו בברוטליות בתחנת הרכבת התחתית. גם לאחר שהשניים הצליחו להימלט לקומה מתחת, המשיך אחד התוקפים לרדוף אחרי האב, הפיל אותו לרצפה והמשיך לבעוט בראשו לעיני המצלמות. קריאות האב ובתו לעזרה מהעוברים והשבים לא נענו. מוקדם יותר השבוע, גל יריות התבצע על שגרירות ישראל בשבדיה בשטוקהולם. הנושא נמצא עדיין בבדיקת המשטרה המקומית.

 נשיא ועידת רבני אירופה, הרב פנחס גולדשמידט

נשיא ועידת רבני אירופה, הרב פנחס גולדשמידט צילום: אלי אטקין

נשיא ועידת רבני אירופה, הרב פנחס גולדשמידט, הגיב לאירועים הקשים: "היהודים נמצאים בסכנת החיים הכי ממשית שהיו בה מאז תקופת השואה. אם יש מישהו שחושב שדיבורים והפגנות אנטישמיים, לא מסכנים את קיומה של הקהילה היהודית, הוא טועה בגדול. בתים של יהודים מסומנים והם מוכים במרחב הציבורי ללא מפריע. פשעי שנאה אנטישמיים מקבלים לגיטימציה בחסות ההפגנות נגד המלחמה בעזה. על האיחוד האירופי לכנס כינוס חירום שבסופו תוגבר האבטחה סביב המוסדות היהודיים באופן מיידי".