העיתונאים הדתיים זועמים על גנץ: "זו לא הפעם הראשונה"

יו"ר המחנה הממלכתי הציב אולטימטום לראש הממשלה בהצהרה שנשא מיד בצאת השבת, אך העיתונאים הדתיים זועמים לאחר שההכנה להצהרה וזימון הכתבים נעשה בשבת: "אין זו הפעם הראשונה שהשר גנץ רומס את קדושת השבת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/05/24 23:17 י באייר התשפד

העיתונאים הדתיים זועמים על גנץ: "זו לא הפעם הראשונה"
גנהעיתונאים הדתיים זועמים, צילום: Chaim Goldberg,Flash90

פורום העיתונאים הדתיים, המאגד עשרות עיתונאים מכל כלי התקשורת בישראל, מגיב להצהרה שנשא היום (שבת) יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ ובה הציב אולטימטום לראש הממשלה נתניהו. בפורום, חלק מארגון העיתונאים, אומרים בתגובה לחילול השבת של מערך הדוברות של גנץ כי "גנץ רומס את קדושת השבת".

"אין כל הצדקה להדיר עשרות עיתונאים, שלא לצורך פיקוח נפש"

"התנהלות המחנה הממלכתי והיו"ר גנץ, ראויה לכל גינוי. העובדה שבמפלגה זימנו עיתונאים במהלך השבת, להצהרה תקשורתית מיד בצאת השבת" כותבים בפורום, "היא איבוד הממלכתיות ופגיעה בעיתונאים שומרי שבת".

בנוסף, הזכיר הפורום שכולל גם עיתונאים חרדים רבים כי "אין זו הפעם הראשונה שהשר גנץ רומס את קדושת השבת, וכי רק לאחרונה פרסמה לשכתו תגובה רשמית נגד נתניהו במהלך השבת. ואנו מוחים על כך בחומרה". חברי הפורום הוסיפו: "אנו קוראים לשר גנץ לשמור על הממלכתיות ולכבד את קדושת השבת. יום השבת הוא יום מנוחה ואין כל הצדקה להדיר עשרות עיתונאים, שלא לצורך פיקוח נפש".

גנץ, הערב

גנץ, הערב, צילום: צילום מסך

ששת הדרישות של גנץ

  • השבת החטופים
  • מיטוט חמאס
  • השבת תושבי הצפון לבתיהם
  • חוק גיוס חדש
  • דיון על היום שאחרי המלחמה
  • קידום נורמליזציה עם סעודיה

האולטימטום של גנץ כאמור, הוא לשלושה שבועות עד לתאריך 8 ליוני ועד אז הוא דורש את ששת הסעיפים הבאים: השבת החטופים, הקמת מנהלת בין לאומית שתנהל אזרחית את עזה: "לא חמאס ולא עבאס". ארבעת הסעיפים הנוספים הם: "למוטט את שלטון חמאס ולפרז את הרצועה, להשיב את תושבי הצפון עד לראשון בספטמבר, לקדם את הנורמליזציה עם סעודיה ומתווה שירות חדש, משמע חוק גיוס בנוסח חדש.