נתניהו מגיב לגנץ: תענה על שלוש השאלות הבאות

המערכת הפוליטית סוערת סביב האולטימטום שהציב יו"ר המחנה הממלכתי לפיו על נתניהו לאשר תוכנית בת 6 שלבים או שיפרוש מהממשלה. נתניהו הגיב: "גנץ בוחר להציב לי אולטימטום - במקום לחמאס". בן גביר: "הגיע הזמן לפרק את קבינט הקונספציה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/05/24 21:48 י באייר התשפד

נתניהו מגיב לגנץ: תענה על שלוש השאלות הבאות
נתניהו, מגיב לגנץ, צילום: איתי בית-און /לע"מ

ראש הממשלה נתניהו מגיב לאולטימטום שהציב גנץ מוקדם יותר היום (שבת) וכותב: "גנץ בוחר להציב לי אולטימטום - במקום לחמאס. משמעות התנאים שהוא מציב - סיום המלחמה ותבוסה לישראל, הפקרת רוב החטופים, השארת החמאס על כנו והקמת מדינה פלסטינית".

שלושת השאלות של נתניהו לגנץ

בהמשך הציג לגנץ שלוש שאלות וכתב: "אם גנץ מעדיף את האינטרס הלאומי ולא מחפש תירוץ להפלת הממשלה, שיענה על שלוש השאלות הבאות:

1. האם הוא מוכן להשלים את הפעולה ברפיח כדי להשמיד את גדודי החמאס, ואם כן איך ייתכן שהוא מאיים לפרק את ממשלת החירום בעיצומה של הפעולה?
2. האם הוא מתנגד לשליטה אזרחית של הרשות הפלסטינית בעזה, גם בלי עבאס?
3. האם הוא מוכן לקבל מדינה פלסטינית בעזה וביהודה ושומרון כחלק מתהליך הנורמליזציה עם סעודיה?"

נתניהו הוסיף: "התנאים שמציב בני גנץ הם מילים מכובסות שמשמעותן ברורה: סיום המלחמה ותבוסה לישראל, הפקרת רוב החטופים, השארת החמאס על כנו והקמת מדינה פלסטינית".

בן גביר: "גנץ הוא מנהיג קטן ומאחז עיניים גדול

שרים נוספים הגיבו ותקפו בחריפות את גנץ. השר קרעי כתב: "אין גבול לצביעות. חודשים ארוכים אנחנו סופגים את הגישה המתרפסת של גנץ וחבריו, את החתירה שמאלה בכל הכח, גנץ מאיים לפרוש עד ה-8.6 אם לא ניכנע לדרישותיו ובעצם להפסד במלחמה. אני מציע שהתאריך יוקדם כבר למחר".

גם השר בן גביר הגיב לדברים ואמר כי "בני גנץ הוא מנהיג קטן ומאחז עיניים גדול, שמהרגע הראשון להצטרפותו לממשלה, עסק בעיקר בניסיונות לפירוקה. נסיעותיו לשיחות בוושינגטון נגד עמדת רה"מ היו רק חלק קטן מחתרנותו. הגיע הזמן לפרק את קבינט הקונספציה, ולשנות מדיניות לנחושה, עוצמתית ומכריעה".