לא מיועד לחטופים: הרציף ההומניטרי הימי בעזה הושלם על ידי צה"ל

חיבור הרציף הצף לסיוע ההומניטרי ברצועת עזה הושלם ; בימים הקרובים תחל כניסת משאיות. במקביל - פעילות צה"ל ברפיח נמשכת - חטיבת הקומנדו נכנסה לרצועה. מחבלים חוסלו, פירי מנהרות ואמצעי לחימה אותרו

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/05/24 17:03 ח באייר התשפד

לא מיועד לחטופים: הרציף ההומניטרי הימי בעזה הושלם על ידי צה"ל
הרציף הימי ההומניטרי , צילום: דובר צה"ל

צה"ל נרתם לסיוע ההומניטרי לתושבי עזה: חיבור הרציף הצף ברצועת עזה הושלם. בשבועות האחרונים, צה"ל ומשרד הביטחון ביצעו הכנות נרחבות לקליטת הרציף הצף. ההכנות בוצעו בשבועות האחרונים על ידי אגף ההנדסה והבינוי במשרד הביטחון, מערך ההנדסה של פיקוד הדרום, אגף הבינוי 563, חיל הים, אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, מתאם פעולות הממשלה בשטחים ובשיתוף פעולה עם צבא ארה"ב.

חיילים לצד הים בעזה

חיילים לצד הים בעזה צילום: דובר צה"ל

צה"ל פעל בשיתוף פעולה עם פיקוד המרכז של ארה"ב

באמצעות מתאם פעולות השטחים בממשלה, צה"ל קיים מאמץ הומניטרי מתמשך ופועל בשיתוף פעולה עם פיקוד המרכז של ארה"ב להקמת הרציף הצף לסיוע הומניטרי ברצועת עזה.

במקביל, כוחות אוגדה 162 ממשיכים בלחימה במרחב מזרח רפיח, לוחמי צוות הקרב של עוצבת הקומנדו פשטו במהלך הלילה על מרחב נוסף במזרח רפיח. הלחימה של עוצבת הקומנדו מתבססת על מודיעין מדויק ומתמקדת בתשתיות טרור צפופות במרחב. הכוחות נכנסו לפעולה הלילה באזור לאחר כיתור המרחב ותקיפה של עשרות מטרות צבאיות של ארגון הטרור חמאס על ידי חיל האוויר.

צה"ל בעזה

צה"ל בעזה צילום: דובר צה"ל

ממשיכים בפעילות ברפיח

במקביל, לוחמי צוות הקרב של חטיבות 401 וחטיבת גבעתי ממשיכים בפעילות במרחב מזרח רפיח וביממה האחרונה הלוחמים חיסלו מספר חוליות מחבלים שפעלו בסמוך אליהם במרחב. במהלך פשיטות ממוקדות של הכוחות, אותרו אמצעי לחימה רבים ופירים תת קרקעיים.

בצפון הרצועה, כוחות אוגדה 98 ממשיכים בלחימה בלב מחנה ג׳באליא, עד כה הכוחות בשיתוף חיל האוויר חיסלו למעלה מ-150 מחבלים, תקפו מספר משגרים ואיתרו עשרות רקטות, חלקן ארוכות טווח.
לוחמי חטיבת הצנחנים פשטו על תשתיות טרור רבות במחנה, חיסלו ועצרו עשרות מחבלים. לוחמי צוות הקרב של חטיבות 7 ו-460 פועלים במרחב ופושטים על תשתיות טרור רבות במרחב המחנה.
במסגרת הפעילות הלוחמים עצרו מספר מחבלים שניסו להימלט בחסות אוכלוסיה אזרחית ואיתרו אמצעי לחימה בצמוד לבתי ספר ומחסות הומניטרים.

אמש אוגדה 99 השלימה את פעילותה במרחב שכונת זייתון, לוחמי צוות הקרב של חטיבה 2 חיסלו מספר מחבלים ואיתרו והשמידו פיר מבצעי במרחב לאורך היממה האחרונה. לוחמי צוותי הקרב של חטיבות 2 ו679 ממשיכים בלחימה במרכז הרצועה.